Dakar 2021: Macháček chce zvednout laťku, Enge získat zkušenosti

Rubrika: Dakar 2021, SSV  
/ Aktualizováno:

Tým Buggyra Zero Mileage Racing připravil pro Rally Dakar 2021 dvě zbrusu nové buginy kategorie side-by-side. Zkušeného Josefa Macháčka v týmu doplní debutující Tomáš Enge.

Josef Macháček, Buggyra Racing
Pavel Vyoral (vlevo) a Josef Macháček, Buggyra Can-Am DV21, Buggyra Zero Mileage Racing. © Buggyra Media

„Před Dakarem 2020 jsme začali auto stavět pozdě a měli jsme nereálná očekávání,“ ohlíží se ředitel týmu Martin Koloc. „Během závodu jsme se potýkali se spoustou problémů, ale díky tomu jsme si přivezli spoustu dat a zkušeností. Hned po návratu jsme začali s testováním a dospěli k poznatkům, na jejichž základě jsme postavili dvě úplně nová auta. Ve svém názvu nesou iniciály Davida Vršeckého, před kterým se skláním, protože odvedl fantastickou konstruktérskou práci.“

Nové buginy Buggyra Can-Am DV21 jsou v porovnání se svou předchůdkyní širší, lehčí, mají vyšší výkon motoru a nižší těžiště. K výraznému zlepšení jízdních vlastností by měly přispět úpravy přední nápravy. Změny se týkají i dalších klíčových komponentů a spousty drobnějších detailů. Výrazně jednodušší má být řada servisních úkonů, což ušetří energii a čas mechaniků v bivaku.

Macháček: Bude to vabank

Tým bude znovu spoléhat především na Josefa Macháčka, který se na Dakaru představí s novým spolujezdcem. Pracovně zaneprázdněného Vlastimila Tošenovského vystřídá Pavel Vyoral.

Pětinásobný vítěz Dakaru v hodnocení čtyřkolek vítá avizované změny tratí v Saúdské Arábii, ovšem s jejich hodnocením hodlá ještě počkat.

DAKARMANIA #2
DAKARMANIA #2 vychází 1. prosince! Kliknutím na obrázek přejdete do E-SHOPU

„Všechno se pozná až na trati. Na první pohled to vypadá skvěle, osmdesát procent etap se má jet v písku. Pak ale člověk zjistí, že písku je tak pět centimetrů a pod ním je povrch tvrdý jako beton. Takže uvidíme,“ vyčkává Josef Macháček.

O poznání konkrétnější je 63letý závodník ohledně své strategie a výsledkových ambicí. Rád by výrazně posunul dosavadní české maximum v kategorii SSV, jímž zatím zůstává dvacáté místo Olgy Roučkové a Daniela Zelenky z roku 2019.

„Chci jet agresivně, abych svým výsledkem nasadil laťku dalším českým posádkám, které budou v kategorii side-by-side startovat v následujících letech. Bude to vabank, i když asi trošku omezený tím, jak bude stíhat spolujezdec,“ uvědomuje si Macháček.

Enge: Dakar další metou

Druhou posádku týmu Buggyra Zero Mileage Racing v kategorii side-by-side budou tvořit nováčci Tomáš Enge a Markéta Skácelová.

Tomáš Enge, Buggyra Racing
Markéta Skácelová (vlevo) a Tomáš Enge, Buggyra Can-Am DV21, Buggyra Zero Mileage Racing. © Buggyra Media

„Po Dakaru jsem začal pokukovat už někdy od roku 2015, ale až doteď jsem na něj neměl čas, protože jsem dělal jinou práci pro jiného výrobce závodních aut,“ vysvětluje Tomáš Enge, který už před několika lety poprvé otestoval dakarský truck. „Chtěl jsem si vyzkoušet, co kamion vydrží. Byl jsem za to rád, ale je pro mě strašně velký. Potřebuji něco, s čím si budu hrát. Právě bugina je v tomto ohledu pro mě při prvním startu super.“

„Dakar beru jako další metu a chtěl bych na něm v budoucnu uspět. Ale na první pokus to nejde. Na to je moc tvrdý a zákeřný,“ říká jediný český účastník velkých cen formule 1, který se kromě závodu samotného těší i na spolupráci s novou spolujezdkyní.

„Markéta je super holka, která je do závodění zapálená, a vypadá to, že by za tým položila život. Ani ona nemá zkušenosti s jízdou v písku, ale zná trošku arabské prostředí i pár tamních lidí včetně Nassera Al-Attiyaha. Právě s ním domluvila, že mě bude na začátku prosince učit jezdit s buginou v poušti. Sice jsme oba dakarští nováčci, ale právě to nás motivuje. Oba chceme to samé: dojet do cíle Dakaru.“

Kromě dvou speciálů kategorie SSV nasadí Buggyra Racing do Rally Dakar 2021 také dvojici kamionů, za jejichž volanty usednou Martin Šoltys a Ignacio Casale.

Podrobnosti o přípravách všech českých týmů na Dakar 2021, obsáhlé a otevřené rozhovory s účastníky, stejně jako bohatý materiál o historii nejslavnější maratonské rally světa najdete na 160 stranách druhého čísla našeho magazínu. DAKARMANIA #2 vychází 1. prosince! Objednávejte na eshop.dakarmania.cz.

Novinka

Mohlo by vás zajímat

Eduard Nikolajev, Zoloto Kagana 2020

Kamaz dá první příležitost novému jezdci

Kamaz-Master pozvolna spěje ke generační obměně. První z nadějných mladíků dostane příležitost ukázat své řidičské schopnosti přímo v závodě.

Více...
Kevin Benavides, KTM

Dakarský vítěz Kevin Benavides mění barvy

Kevin Benavides opouští Hondu, na jejíž stroje spoléhal od počátku své kariéry v cross-country rally. Z týmu japonského

Více...
Tomáš Tomeček, Africa Race 2020

Africa Eco Race nebude kolidovat s Dakarem

Organizátoři Africa Eco Race pod vedením Jeana-Louise Schlessera učinili krok, jemuž se dlouho bránili. AER 2022 se pojede až počátkem jara.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu