Macík nalodil Karla

Rubrika: Tiskové zprávy  

Dakar 2021 se stává realitou. Část přístavu v Marseille se právě proměnila v jedno z nejzajímavějších evropských parkovišť. Sešly se tu závodní týmy, aby organizátorům Rally Dakar předaly svá vozidla pro plavbu do Džiddy, kde 3. ledna odstartuje 43. ročník legendárního závodu. Na místě nechyběl ani Big Shock! Racing.

Martin Macík, nalodění před Dakarem 2021
Martin Macík/František Tomášek/David Švanda, Iveco Powerstar, Big Shock! Racing. Nalodění v Marseille, prosinec 2020. © Big Shock! Racing

Pilot Martin Macík se rozloučil se svým závodním Ivecem přezdívaným Karel a doprovázeným servisním kamionem MAN, „bydlíkem“, v němž má tým zázemí, novým Liazem vezoucím náhradní díly a novinářskými Toyotami. Z bezpečnostních důvodů letos byly omezeny technické přejímky.

Karel předán s návodem

V pondělí ráno vyjela černožlutá karavana závodního týmu Big Shock! Racing směr Marseille.

„Jel jsem s tátou v Manu a táhli jsme Karla na vleku. Během noci ve Francii sněžilo a začalo se solit, což pro závodní techniku není úplně ideální. Řešili jsme i prasklé přední sklo u Toyoty. Ale vše se hladce zvládlo,“ popisuje Martin Macík.

Až na farmě nedaleko Marseille se závodní kamion postavil na vlastní kola. Tým si tu totiž u přátel pravidelně nechává vlek. A zbytek cesty už Karel dojel do francouzského přístavu po svých. Před odevzdáním vozů mechanici zamkli a zapečetili všechny nástavby a ke každému autu připravili návod, jak startovat. Přičemž nové automatické řazení u závodního kamionu je pro transport výhodou. Pravděpodobnost, že se při přeparkování organizátory zničí spojka nebo převodovka je menší.

„Odevzdal jsem klíčky od Karla a doufám, že se za měsíc oba sejdeme ve stejně dobré kondici. Přiznávám, nerad ho svěřuji do cizích rukou,“ říká Macík.

DAKARMANIA #2
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Členové týmu u doprovodných aut také vypnuli velkou řadu řazení, aby s auty nebylo možné jet rychleji než 30 km/h.

„Hotovo. Čekání v přístavu se protáhlo na několik hodin, ale vše máme úspěšně za sebou. Zbytek přejímek dořešíme v Saúdské Arábii. Karel je připraven na plavbu do Džiddy,“ hodnotil palubní mechanik David Švanda.

Dobrovolná karanténa a záložní řešení

Už od 15. prosince na členy týmu Big Shock! Racing čeká dobrovolná karanténa. Čas budou trávit hlavně se svými nejbližšími rodinami. Pokusí se tak eliminovat pravděpodobnost, že by některého z členů výpravy mohl na jeho cestě na Dakar stopnout pozitivní test na covid. I přesto, že tým pevně věří v hladký průběh všech nezbytných kontrol, je tato okolnost jedinou neznámou, která by mohla týmovou misi narušit. Proto se všichni budou snažit o opatrnost a v záloze jsou i řešení pro případ nečekaných událostí. Dobrou zprávou také je, že čeští a slovenští dakarští závodníci do Džiddy odletí společným letadlem, které pro ně bude vypraveno.

Tisková zpráva týmu Big Shock! Racing [editováno]

Novinka

Mohlo by vás zajímat

Audi RS Q e-tron, testování Maroko 2021

Audi po testech v Maroku: Čeká nás spousta práce

Elektromotory poháněné Audi RS Q e-tron absolvovalo první testy v pouštních podmínkách. Tovární tým Audi strávil necelé dva týdny v Maroku.

Více...
Yazeed Al-Rajhi, Italian Baja 2021

Italian Baja: Al-Rajhi do čela světového poháru

Yazeed Al-Rajhi vyhrál Italskou baju 2021 a před závěrečným podnikem sezony se ujal vedení ve Světovém poháru FIA v cross-country bajách.

Více...
Gert Huzink, testy 2021

Druhá baterie zvýší výkon a sníží emise

MKR Technology má za sebou další intenzivní testování dakarských kamionů. Konstruktéři strávili několik dnů na písečném povrchu v Polsku.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu