České posádky vyrazí na Dakar Classic s Land Rovery

Rubrika: Dakar Classic  
/ Aktualizováno:

Dušan Randýsek absolvoval Dakar v Africe, Jižní Americe i Saúdské Arábii. Startoval na motorce, se side-by-side i kamionem. A svůj pestrý dakarský příběh příští rok obohatí o další zkušenost. Na start se tentokrát postaví společně se svým synem a historickým Land Roverem.

Dušan Randýsek, Dakar 2021
Dakar 2021 absolvoval Dušan Randýsek v roli rychlé asistence týmu PH Sport. Foto: archiv D. Randýska

„Sám mám pořád ještě větší ambice, než sedět ve starém autě a jet závod pravidelnosti, ale v tomto případě jde o něco jiného. Pojedu se svým osmnáctiletým synem Františkem, který bude mít čerstvě papíry, a já si tento zážitek nadělím k padesátinám. Uděláme si nádherný teambuilding, na který do smrti nezapomeneme,“ vysvětluje Dušan Randýsek, který Dakar 2021 absolvoval s renomovaným francouzským týmem PH Sport, v jehož službách plnil s kamionem MAN roli rychlé asistence hvězdného nováčka Krise Meeka.

Randýskovi navíc nebudou jedinou rodinnou posádkou v nově formovaném týmu. Do dalšího Land Roveru usednou Petr Fiala se synem Tomášem, kteří se již řadu let věnují veteránským setinovým rally.

„Myšlenka se v mé hlavě zrodila u snídaně přímo na Dakaru a Petra jsem do toho uvrtal hned po návratu. Vyzvedával mě na letišti, kde jsem mu předal tričko Dakar Classic a víceméně jsem mu to dal povelem, protože o Dakaru mluví už několik let, ale na závod si netroufal,“ pokračuje Randýsek. „Zareagoval opravdu rychle a koupil si také Land Rover S2A. V podstatě čekáme jen na to, až pořadatelé zahájí příjem přihlášek, pak pošleme zálohu a jede se. My a Fialovi jedeme určitě.“

DAKARMANIA #3
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Do tří měsíců hotovo

Není však vyloučeno, že „českých“ Land Roverů bude na startu Dakar Classic ještě více. Ve hře jsou totiž další dvě posádky. V těchto týdnech se začíná pracovat na přípravě vozů.

„Zatím jsme ve fázi, kdy jsou auta pouze pojízdná. Ale vzhledem k tomu, že nestavíme speciál, s nímž bychom chtěli bojovat o první desítku v hlavním dakarském závodě, troufám si říct, že bychom je třeba během tří měsíců měli mít hotová. V podstatě teď musíme vyřešit hlavně věci vyplývající z reglementu a týkající se bezpečnosti a dojezdu. To znamená rám odpovídající předpisům FIA, hasicí přístroje, bezpečnostní uchycení homologovaných sedadel a pásů a větší nádrže,“ přibližuje iniciátor nového českého dakarského projektu. „Samozřejmě budeme mít na stole motor, převodovku, diferenciály, ale jinak nic extra nevymýšlíme. Všechno je dané, proto věřím, že v polovině léta bychom měli techniku poprvé oťukat.“

Testování by mělo následně probíhat především v Milovicích a pokud to podmínky a situace umožní, chtěl by tým vyrazit i do vojenského prostoru u slovenské Senice.

Land Rover, Dušan Randýsek
Na Dakar Classic 2022 vyrazí Dušan Randýsek s Land Roverem z roku 1960. Foto: archiv D. Randýska

Hra o sirky

Přestože Dušana Randýska neopouští chuť závodit, což stále dokazuje například v domácí sérii offroadových maratonů, o konkrétních výsledkových ambicích pro Dakar Classic zatím příliš hovořit nechce.

„Pojedeme spíš v takovém expedičním módu. Půjde nám hlavně o to, abychom nezůstali nikde viset a udrželi auto při životě. Ujet s ním tři sta kilometrů denně bude trošičku i o nějaké vůli. Člověk musí auto znát, musí přesně vědět, co dokáže, nesmí se nikde zakopat.“

„Ale pokud toto zvládneme, bude nás samozřejmě zajímat i výsledek. Dakar Classic rozhodně není o rychlosti, je to taková hra na závodění, ale i tak to může být docela zábava. Je to jako když hrajete karty o sirky. Není to takové, jako když je hrajete o peníze, ale i tak vás znervózňuje každá sirka, kterou musíte někomu dát. Pro mě to bude nádherné už proto, že pojedu se synem a v tomto starém autě, které jsem si mimochodem koupil za dojetý Dakar 2010,“ uzavírá pětinásobný účastník dakarské rally.

Novinka

Mohlo by vás zajímat

Milan Engel, Rallye du Maroc 2021

Rallye du Maroc: Engel a Kubiena zraněni, Macíka zastavila technika

Češi na Marocké rally neuspěli. Milan Engel i Tomáš Kubiena se v průběhu soutěže zranili a Macíkově posádce vystavila stopku prasklá nádrž.

Více...
Martin Macík, Rallye du Maroc 2021

Macík v Maroku zatím vede

Martin Macík, František Tomášek a David Švanda s novým Ivecem týmu Big Shock! Racing na Rallye du Maroc zatím vedou v kategorii kamionů.

Více...
Gert Huzink, Rallye du Maroc 2021

Severočeský dakarský speciál narychlo odjel do Maroka

MKR Technology jede bomby! Po testech, které proběhly minulý týden v Polsku, následovalo rychlé rozhodnutí a bleskový přesun do Maroka.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu