Sébastien Loeb hledá nového navigátora a zvažuje dvě varianty. Spolupráci s oběma adepty si v předchozích dnech vyzkoušel ve Spojených arabských emirátech.
Devítinásobný mistr světa v rally a pětinásobný účastník Rally Dakar letos v březnu ukončil spolupráci s Danielem Elenou, který se po Loebově boku pravidelně objevoval třiadvacet let. Francouz se příští rok na Dakar vrátí znovu s vozem BRX Hunter, ovšem sedadlo spolujezdce by měl nově obsadit Fabian Lurquin nebo Xavier de Soultrait.
„V uplynulých týdnech jsme zvažovali několik zajímavých možností a nakonec jsme se rozhodli pro Fabiana a Xaviera. S každým z nich jsem v Dubaji absolvoval menší test, abych viděl, jak nám to společně půjde. A výsledky byly v obou případech pozitivní,“ popisuje Sébastien Loeb. „Jeden má zkušenosti z auta, druhý navigaci dobře zvládal na motocyklu. Během několika dnů to promyslím, ale předběžně lze říct, že pojedu s jedním z nich.“
Pětačtyřicetiletý Lurquin startoval na Dakaru zatím sedmkrát a v posledních třech letech navigoval Mathieua Serradori. S jihoafrickou buginou Century loni obsadili osmé místo v kategorii automobilů a připsali si také jedno etapové vítězství.
O dvanáct let mladší Xavier de Soultrait se dosud věnoval kategorii motocyklů, do loňska byl jezdcem továrního týmu Yamahy a Dakaru se pravidelně účastní od roku 2014. Předloni vyhrál jednu etapu a celkově skončil sedmý. Letos po první třetině soutěže vedl a v popředí se pohyboval i v následujících dnech. Po pádu v osmé etapě však musel odstoupit ze čtvrtého místa.
Zatímco Loeb zkoušel spolupráci s možnými nástupci Daniela Eleny, společnost Prodrive, která připravuje vozy pro tým Bahrain Raid Xtreme a zajišťuje i jeho chod, v těchto týdnech pracuje na přestavbě svých dakarských speciálů podle regulí pro nově vypsanou podkategorii T1+. První testování upraveného Hunteru by mělo proběhnout v červenci, na podzim by se měl tým v rámci přípravy na Dakar 2022 zúčastnit vybraných závodů.