Baja Aragón: Dva české kamiony proti kvalitní konkurenci

Rubrika: Baja Aragón, Kamiony  
/ Aktualizováno:

České týmy Big Shock! Racing a Fesh Fesh patří před startem Baji Aragón k hlavním favoritům kategorie kamionů. Nic na tom nemění ani fakt, že obě sestavy jedou do Španělska především otestovat inovovanou, respektive zcela novou techniku.

Martin Macík, Baja Aragón 2019
Martin Macík/František Tomášek/David Švanda, Iveco Powerstar, Big Shock Racing. Baja Aragón 2019. © Big Shock Racing

Dva vozy se sedlčanským DNA, ostravská novinka

Martin Macík ml. zná španělskou baju jako své boty, neboť v posledních letech patří k pravidelným účastníkům populární letní soutěže. Letos bude v okolí Teruelu ověřovat úpravy, které tým Big Shock! Racing provedl na svém Ivecu Powerstar na základě poznatků získaných na lednovém Dakaru, ale s navigátorem Františkem Tomáškem a palubním mechanikem Davidem Švandou budou zároveň obhajovat vítězství z roku 2019, kdy se Baja Aragón jela zatím naposledy. Sám Macík vyhrál soutěž již třikrát, jednou jako spolujezdec svého otce Martina Macíka st. a dvakrát jako pilot. Díky tomu je již nyní nejúspěšnějším závodníkem v kategorii kamionů v historii španělské baji a případnou čtvrtou výhrou by vlastní rekord opět o něco vylepšil.

Na stupně vítězů v cíli Baji España už v minulosti vystoupal také Tomáš Vrátný, který se po pauze vrací na závodní tratě s novou zbraní vlastního týmu Fesh Fesh. Při premiérovém startu Fordu Cargo 4×4 bude Vrátný v kabině spoléhat na spolupráci s mechanikem Jaromírem Martincem a polským navigátorem Bartłomiejem Bobou.

Tatra 815 6x6 Babča, resin
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

K největším konkurentům českých posádek by měl patřit Maurik van den Heuvel. Nizozemec nasazuje nepřehlédnutelný speciál Intercontinetal Scania Torpedo, jenž je postaven na podvozku ze sedlčanských dílen Martina Macíka st. a prošel důkladnou opravou po nepříjemné havárii v úvodu letošního Dakaru. Při dvou předchozích dakarských startech se van den Heuvel prosadil do první desítky a na jejím pomezí se pohyboval také letos až do osudného pádu z duny. Díky vlastním jezdeckým schopnostem a rychlosti svého speciálu rozhodně může ve Španělsku pomýšlet na špičkové umístění.

Španělská útočná vozba

Cestu k úspěchu se budou zahraničním hostům snažit překřížit přední domácí jezdci Alex Aguirregaviria, Javier Mariezcurrena a Alberto Herrero.

Aguirregaviria před dvěma lety obsadil druhé místo, když mu na vítězného Macíka chybělo jen necelých osmnáct minut a s Mercedesem je přihlášen i letos. Naopak oba jeho zmínění krajané důkladně přezbrojili.

Bývalý účastník evropského poháru okruhových tahačů Mariezcurrena se předloni v Teruelu blýskl třetím místem s Tatrou Jamal od ostravského Bonver Dakar Projektu a letos by pro své rivaly mohl být ještě nebezpečnější. Na start se totiž postaví s Ivecem Powerstar nizozemského Teamu De Rooy.

Javier Mariezcurrena, Baja Aragón 2021
Iveco Powerstar připravené Teamem De Rooy pro Javiera Mariezcurrenu na Baju Aragón 2021. Zdroj: FB Corne van Drunen

Do „kapoťáku“ přesedá také Herrero. Jedenáctinásobný účastník Dakaru se svým týmem v poslední době poskytoval především služby rychlé asistence předním týmům kategorie automobilů a SxS, ale v roce 2022 chce na nejpopulárnější maratonské rally světa zabojovat o umístění v první desítce. Proto si pořídil novou Scanii Torpedo, s níž se představí i o víkendu. V roce 2019 byl na Baje Aragón s trambusovým Manem pátý, ale ve své sbírce už má také dvě trofeje za třetí místa v letech 2013 a 2018.

Pořadatelé Baji Aragón 2021 připravili dvě etapy o celkové délce 830 kilometrů. První z nich je naplánována na pátek 23. července a její součástí je rychlostní zkouška dlouhá 177 km. Do programu sobotní etapy jsou zařazeny dva měřené úseky, v jejichž rámci se na čas pojede 151 a 212 km.

BAJA ARAGÓN 2021 – KAMIONY
seznam přihlášených posádek
701Martin Macík / František Tomášek / David ŠvandaIveco PowerstarBig Shock! Racing
702Maurik van den Heuvel / Martin van Rooij / Peter KuijpersInternational Scania Torpedo
703Alex Aguirregaviria Espinalt / Francesc Salisii Vilaplana / Jordi Perera GrauMercedes 1844-AK 4×4Biela Club Manresa
704Alberto Herrero Gonzalez / Roberto Palacios Angulo / Susana Hernando InesScania TorpedoTH-Trucks Team
705Tomáš Vrátný / Bartłomiej Boba/ Jaromír MartinecFord Cargo 4×4Fesh Fesh Team
706Javier Mariezcurrena / Facundo Martin Vitoria / Angel IribarrenIveco PowerstarTeam De Rooy
707Javier Jacoste / Josep Maria Fontdevila / Juan Maria Piera AndreuMAN TGAJavier Jacoste Oca
708Jose Alberto Alonso Romero / Jose Luis Santillana Ortega / Oscar Bravo GarciaMAN TGA 18.480TH-Trucks Team
709Laurentino Corral Caboalles / Joseba Berasategui Telleria / TBAMAN TGA 18.480TH-Trucks Team
710Javier Grasa Ejea / Miguel Grasa Egea / Emilio Eiroa LázaroMercedes-Benz 655Coviar Raid Sport S.D.
DAKARMANIA #4

Detailní shrnutí zásadních novinek a událostí sezony 2021, preview Rally Dakar 2022, obšírně zpracované kapitoly z dakarské historie, otevřené rozhovory a spoustu dalších zajímavostí naleznete v tištěném magazínu DAKARMANIA #4.

Dvakrát ročně 160 stran mimořádného čtení pro všechny milovníky cross-country rally. Objednávejte na eshop.dakarmania.cz.

Novinka

Mohlo by vás zajímat

Audi RS Q e-tron, testování Maroko 2021

Audi po testech v Maroku: Čeká nás spousta práce

Elektromotory poháněné Audi RS Q e-tron absolvovalo první testy v pouštních podmínkách. Tovární tým Audi strávil necelé dva týdny v Maroku.

Více...
Yazeed Al-Rajhi, Italian Baja 2021

Italian Baja: Al-Rajhi do čela světového poháru

Yazeed Al-Rajhi vyhrál Italskou baju 2021 a před závěrečným podnikem sezony se ujal vedení ve Světovém poháru FIA v cross-country bajách.

Více...
Gert Huzink, testy 2021

Druhá baterie zvýší výkon a sníží emise

MKR Technology má za sebou další intenzivní testování dakarských kamionů. Konstruktéři strávili několik dnů na písečném povrchu v Polsku.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu