Druhá baterie zvýší výkon a sníží emise

Rubrika: Tiskové zprávy  

Severočeský tým MKR Technology má za sebou další intenzivní testování dakarských kamionů. V uplynulém týdnu strávili konstruktéři několik dnů na písečném povrchu v Polsku.

Gert Huzink, testy 2021
Gert Huzink, Renault C460, Riwald Dakar Team. Testování v Polsku, spren 2021. © MKR Technology

Hlavním cílem testování hybridního speciálu bylo zaměřit se na zdokonalení odpružení, zlepšení chlazení a zejména zvýšení výkonu a snížení emisí. Šéf týmu Mario Kress je z nových výzev nadšený.

„Provedli jsme velké množství zásadních technických úprav. Tou největší je určitě instalace druhé baterie s větší kapacitou, díky které šetříme dieselový agregát, přidáváme dvě stě koní navíc, ale přitom výrazně snižujeme emise a zplodiny. Jdeme úspěšně po nové cestě, ale žádný vývoj nejede po rovné uhlazené asfaltce. Tady jsme v terénu, takže každá velká úprava s sebou přináší také nově vzniklé problémy. Před námi je tak několik dalších týdnů, abychom systém udělali co nejspolehlivější,“ říká Mario Kress, hlavní konstruktér a šéf projektu MKR Adventure, který připravuje závodní kamiony pro dálkové soutěže.

Do Polska severočeští konstruktéři vyjeli se dvěma Renaulty holandského závodního týmu Riwald Dakar. Za volantem tedy seděli piloti Gert Huzink a Pascal de Baar. Právě Huzinkův hybridní speciál dostal druhou baterii a soustředila se na něj hlavní pozornost.

„Podpořili jsme tím činnost elektromotoru na úkor konvenčního agregátu. Motor tím více šetříme a prodlužujeme jeho spolehlivost. Se snížením síly dieselového motoru pak přímo souvisí i snížení emisí. Jdeme tedy ruku v ruce s plánovaným zlepšením ekologických dopadů,“ podotýká Kress.

Tatra 815 6x6 Babča, resin
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Kressův tým se zaměřil i na celkové lepší chlazení. Dlouhodobě totiž bojuje s vysokými teplotami a přehříváním, které pak snižuje spolehlivost a životnost systémů. Velkou výzvou je odpružení kabiny. Kamiony dostávají nová péra jak na přední, tak i na zadní nápravě.

„Na díly jsme čekali přes dva měsíce. Zpožděné dodávky nás trochu brzdí. Potřebovali bychom jet ve větším tempu. Testy totiž ukázaly, jak se odpružení silně podepsalo na výkonu jako takovém. Máme z toho radost a budeme se tomu dále věnovat,“ říká k aplikovaným novinkám Kress. „Piloti jsou spokojeni. Na nás je teď řešit a testovat spolehlivost. Vždy totiž nakonec musíme dojít k určitým kompromisům, protože není možné zvýšit výkon na úkor životnosti. Před námi jsou tři čtyři týdny práce a pak nové testování.“

Tisková zpráva MKR Technology [editováno]

DAKARMANIA #4

Detailní shrnutí zásadních novinek a událostí sezony 2021, preview Rally Dakar 2022, obšírně zpracované kapitoly z dakarské historie, otevřené rozhovory a spoustu dalších zajímavostí naleznete v tištěném magazínu DAKARMANIA #4.

Dvakrát ročně 160 stran mimořádného čtení pro všechny milovníky cross-country rally. Objednávejte na eshop.dakarmania.cz.

Novinka

Mohlo by vás zajímat

Audi RS Q e-tron, testování Maroko 2021

Audi po testech v Maroku: Čeká nás spousta práce

Elektromotory poháněné Audi RS Q e-tron absolvovalo první testy v pouštních podmínkách. Tovární tým Audi strávil necelé dva týdny v Maroku.

Více...
Martin Michek, Hungarian Baja 2021

Hungarian Baja: Světové body pro Michka i Roučkovou

Martin Michek podruhé zasáhl do letošního Světového poháru FIM v bajách a znovu získal tučnou porci bodů.

Více...
Krzysztof Hołowczyc, Hungarian Baja 2021

Strhující závěr Hungarian Baja přepsal historii

Krzysztof Hołowczyc a Yazeed Al-Rajhi dorazili do cíle Hungarian Baja v naprosto totožném čase. O vítězi musela rozhodnout pomocná kritéria.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu