Druhá baterie zvýší výkon a sníží emise

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Severočeský tým MKR Technology má za sebou další intenzivní testování dakarských kamionů. V uplynulém týdnu strávili konstruktéři několik dnů na písečném povrchu v Polsku.

Gert Huzink, testy 2021
Gert Huzink, Renault C460, Riwald Dakar Team. Testování v Polsku, spren 2021. © MKR Technology

Hlavním cílem testování hybridního speciálu bylo zaměřit se na zdokonalení odpružení, zlepšení chlazení a zejména zvýšení výkonu a snížení emisí. Šéf týmu Mario Kress je z nových výzev nadšený.

„Provedli jsme velké množství zásadních technických úprav. Tou největší je určitě instalace druhé baterie s větší kapacitou, díky které šetříme dieselový agregát, přidáváme dvě stě koní navíc, ale přitom výrazně snižujeme emise a zplodiny. Jdeme úspěšně po nové cestě, ale žádný vývoj nejede po rovné uhlazené asfaltce. Tady jsme v terénu, takže každá velká úprava s sebou přináší také nově vzniklé problémy. Před námi je tak několik dalších týdnů, abychom systém udělali co nejspolehlivější,“ říká Mario Kress, hlavní konstruktér a šéf projektu MKR Adventure, který připravuje závodní kamiony pro dálkové soutěže.

Do Polska severočeští konstruktéři vyjeli se dvěma Renaulty holandského závodního týmu Riwald Dakar. Za volantem tedy seděli piloti Gert Huzink a Pascal de Baar. Právě Huzinkův hybridní speciál dostal druhou baterii a soustředila se na něj hlavní pozornost.

„Podpořili jsme tím činnost elektromotoru na úkor konvenčního agregátu. Motor tím více šetříme a prodlužujeme jeho spolehlivost. Se snížením síly dieselového motoru pak přímo souvisí i snížení emisí. Jdeme tedy ruku v ruce s plánovaným zlepšením ekologických dopadů,“ podotýká Kress.

Tatra 815 6x6 Babča, resin
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Kressův tým se zaměřil i na celkové lepší chlazení. Dlouhodobě totiž bojuje s vysokými teplotami a přehříváním, které pak snižuje spolehlivost a životnost systémů. Velkou výzvou je odpružení kabiny. Kamiony dostávají nová péra jak na přední, tak i na zadní nápravě.

„Na díly jsme čekali přes dva měsíce. Zpožděné dodávky nás trochu brzdí. Potřebovali bychom jet ve větším tempu. Testy totiž ukázaly, jak se odpružení silně podepsalo na výkonu jako takovém. Máme z toho radost a budeme se tomu dále věnovat,“ říká k aplikovaným novinkám Kress. „Piloti jsou spokojeni. Na nás je teď řešit a testovat spolehlivost. Vždy totiž nakonec musíme dojít k určitým kompromisům, protože není možné zvýšit výkon na úkor životnosti. Před námi jsou tři čtyři týdny práce a pak nové testování.“

Tisková zpráva MKR Technology [editováno]

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu