Druhá baterie zvýší výkon a sníží emise

In Tiskové zprávy On
- Updated

Severočeský tým MKR Technology má za sebou další intenzivní testování dakarských kamionů. V uplynulém týdnu strávili konstruktéři několik dnů na písečném povrchu v Polsku.

Gert Huzink, testy 2021
Gert Huzink, Renault C460, Riwald Dakar Team. Testování v Polsku, spren 2021. © MKR Technology

Hlavním cílem testování hybridního speciálu bylo zaměřit se na zdokonalení odpružení, zlepšení chlazení a zejména zvýšení výkonu a snížení emisí. Šéf týmu Mario Kress je z nových výzev nadšený.

„Provedli jsme velké množství zásadních technických úprav. Tou největší je určitě instalace druhé baterie s větší kapacitou, díky které šetříme dieselový agregát, přidáváme dvě stě koní navíc, ale přitom výrazně snižujeme emise a zplodiny. Jdeme úspěšně po nové cestě, ale žádný vývoj nejede po rovné uhlazené asfaltce. Tady jsme v terénu, takže každá velká úprava s sebou přináší také nově vzniklé problémy. Před námi je tak několik dalších týdnů, abychom systém udělali co nejspolehlivější,“ říká Mario Kress, hlavní konstruktér a šéf projektu MKR Adventure, který připravuje závodní kamiony pro dálkové soutěže.

Do Polska severočeští konstruktéři vyjeli se dvěma Renaulty holandského závodního týmu Riwald Dakar. Za volantem tedy seděli piloti Gert Huzink a Pascal de Baar. Právě Huzinkův hybridní speciál dostal druhou baterii a soustředila se na něj hlavní pozornost.

„Podpořili jsme tím činnost elektromotoru na úkor konvenčního agregátu. Motor tím více šetříme a prodlužujeme jeho spolehlivost. Se snížením síly dieselového motoru pak přímo souvisí i snížení emisí. Jdeme tedy ruku v ruce s plánovaným zlepšením ekologických dopadů,“ podotýká Kress.

Tatra 815 6x6 Babča, resin
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Kressův tým se zaměřil i na celkové lepší chlazení. Dlouhodobě totiž bojuje s vysokými teplotami a přehříváním, které pak snižuje spolehlivost a životnost systémů. Velkou výzvou je odpružení kabiny. Kamiony dostávají nová péra jak na přední, tak i na zadní nápravě.

„Na díly jsme čekali přes dva měsíce. Zpožděné dodávky nás trochu brzdí. Potřebovali bychom jet ve větším tempu. Testy totiž ukázaly, jak se odpružení silně podepsalo na výkonu jako takovém. Máme z toho radost a budeme se tomu dále věnovat,“ říká k aplikovaným novinkám Kress. „Piloti jsou spokojeni. Na nás je teď řešit a testovat spolehlivost. Vždy totiž nakonec musíme dojít k určitým kompromisům, protože není možné zvýšit výkon na úkor životnosti. Před námi jsou tři čtyři týdny práce a pak nové testování.“

Tisková zpráva MKR Technology [editováno]

You may also read!

DAKARMANIA #5

DAKARMANIA #5 právě vychází

Dakar 2022 je minulostí stejně jako třiačtyřicet předchozích ročníků. Všechny však zůstávají ohromnou studnicí informací a příběhů.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2022

Aleš Loprais v cíli Dakaru 2022: Děkujeme všem

Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml. a Petr Pokora s Pragou v Loprais Teamu dokončili Dakar 2022 na 21. místě v kategorii kamionů.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2022

Dakar 2022: Loprais Team zpátky v soutěži i mezi elitou

Můžeš neuspět, ale nesmíš přestat bojovat. Právě tato myšlenka v posledních dvou dnech hnala vpřed členy Loprais Teamu.

Více...

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Mobile Sliding Menu