Baja Aragón: Audi pouze mimo klasifikaci

Rubrika: Auto, Baja Aragón 2023  

Speciály Audi RS Q e-tron E2 o víkendu absolvují kompletní Baju Aragón, ovšem jména tří továrních jezdců německé automobilky ve výsledcích soutěže nenajdeme. V okolí východošpanělského Teruelu pojedou mimo klasifikaci.

Audi RS Q e-tron, test Španělsko 2023
Audi RS Q e-tron, Audi Sport. Testování u Zaragozy, červenec 2023. © Audi

Po neúspěšném vystoupení na Dakaru 2023 absolvovalo Audi pouze květnové testování na Arabském poloostrově, avšak nyní začíná jeho příprava na následující dakarský ročník, který bude pro německou značku poslední, znovu nabírat na intenzitě. Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel, Mattias Ekström a jejich spolujezdci mají za sebou sedmidenní testování v okolí španělské Zaragozy a o víkendu si s celým týmem poprvé po více než půlroce vyzkouší také práci v závodním režimu.

„Na základě poznatků získaných v Saúdské Arábii udělali inženýři další změny a zpětná vazba, které se nám dostalo od našich jezdců při testu ve Španělsku, byla cenná. Potvrdila nám, že jdeme správným směrem,“ tvrdí šéf Audi Motorsport Rolf Michl.

„Testovali jsme různé konfigurace tlumičů a pracovali jsme samozřejmě také s novými pneumatikami, které BF Goodrich připravil pro Audi RS Q e-tron na míru,“ dodává technický ředitel Leonardo Pascali, jehož spolupracovníci provedli i úpravy karosérie, díky nimž by se čelní sklo nyní nemělo špinit tak rychle jako dříve.

Pobyt v Zaragoze využil tým také ke konkrétní přípravě na Baju Aragón, jejíž formát se od Dakaru v mnohém liší. Jde například o časový limit na servis vozu, který je na baje mezi dvěma speciálkami omezen na pouhých třicet minut a další půlhodinu má tým k dispozici po etapě. Na autě navíc smí pracovat jen trojice mechaniků, jimž mohou v případě potřeby pomoci členové posádky.

„Baja je něco úplně jiného než Dakar, a to skoro ve všech ohledech. Tratě jsou mnohem klikatější, podobají se rychlostním zkouškám mistrovství světa v rally, ale jsou mnohem delší. Prakticky se na nich nemůžete ztratit, protože jsou dobře značené. Baja klade na všechny odlišné nároky, a proto je dobrým doplňkem offroadového programu v poušti,“ míní Stéphane Peterhansel, k němuž se do kabiny vrací spolujezdec Edouard Boulanger, který musel po lednovém zranění na Dakaru vynechat předchozí testy v Arábii.

Na Baje Aragón pojedou Peterhanselem se Sainzem a Ekströmem „mimo soutěž“, neboť vozy třídy T1.U, do níž Audi poháněná elektromotory náleží, mohou podle sportovních předpisů Mezinárodní automobilové federace (FIA) pro cross-country rally startovat pouze na podnicích Mistrovství světa v dálkových rally (W2RC). Ve Světovém poháru FIA v cross-country bajách, jehož součástí je i víkendová soutěž v Aragónii, naopak jejich účast povolena není.

„Ačkoliv nebudeme bojovat o umístění v celkové klasifikaci, očekáváme, že účast na soutěži bude pro jezdce i spolujezdce důkladnou přípravou v závodních podmínkách a že také získáme další poznatky ohledně našich vozidel,“ uzavírá Sven Quandt, ředitel společnosti Q Motorsport, jež na soutěžích zajišťuje organizaci, logistiku a provoz týmu.

Jediným závodem továrního týmu Audi mezi Bajou Aragón a Dakarem 2024 bude říjnová Marocká rally. Kromě toho jsou naplánovány další testy.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Mobile Sliding Menu