Posádka zažila přetížení 7G

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Do elitní pětky se probojoval ve čtvrté etapě Morocco Desert Challenge severočeský kamion z dílny MKR Technology. Posádka s pilotem Martinem van den Brinkem a roudnickým mechanikem Danielem Kozlovským přitom musela v závěru etapy zvolnit kvůli ucházejícímu tlaku na předním kole, takže ztratila cenné minuty. Čtvrtá etapa totiž byla silně extrémní.

„Etapa se jela na hodně tvrdém povrchu a bylo tu strašně skoků. To, jak náročné to dnes bylo, nám potvrdily přístroje, které naměřily, že v kabině jsme museli čelit přetížení 7G. Jde samozřejmě o krátkodobou zátěž způsobenou dopadem, ale třeba Gert měl dnes jen čtyři a půl a my rovnou sedm. Naštěstí už to zvládám celkem dobře, ale technika trpí, takže se snažíme jet rozumně,“ popsal extrémní průběh čtvrté etapy Daniel Kozlovský, palubní mechanik židovického Renaultu.

Posádky se musely porvat s druhou nejdelší trasou letošního ročníku. Trať z Assa do Foum Zguidu měřila přesně čtyři sta pětadvacet kilometrů. Nejrychleji ji zvládl Holanďan van Genugten. Kamion s Kozlovským na palubě ztratil na páté pozici sedmadvacet minut.

„Auto nám jede dobře. Opět jsme využili půlhodinové pauzy po dvou stech kilometrech a preventivně vyměnili zadní pneumatiky, které tady dostávají pořádně zabrat. Posledních sedmdesát kilometrů jsme ale měli problémy s pravou přední a do cíle dojeli takřka bez tlaku. Tím jsme nabrali největší ztrátu,“ podotkl Kozlovský.

Gert Huzink, Morocco Desert Challenge 2019
Gert Huzink / Rob Buursen / Martin Roesink, Renault K-520, Riwald Dakar Team. Morocco Desert Challenge 2019. © MKR Technology

Zatímco van den Brink se obešel bez větších problémů, Gert Huzink z týmu Riwald Dakar musel na trati pneumatiky měnit. Cílem nakonec projel po tři čtvrtě hodině třináctý.

Na čele závodu došlo v půlce letošního ročníku ke změně. Vedoucí Voerman se propadl na třetí příčku a jeho pozici převzal Peter Versluis, za kterého se vyhoupl vítěz etapy van Genugten. Rozdíly jsou přitom jen v řádech minut. Do elitní pětky poskočil i Martin van den Brink se ztrátou slabé půl hodiny. Gert Huzink je stále průběžně devátý.

„Před námi je ještě druhá půlka a teď teprve přijdou těžké duny, ve kterých se vše ještě může otočit,“ věří v posun Kozlovský s van den Brinkem.

Ve středu je na programu Morocco Desert Challenge 2019 pátá etapa z Foum Zguidu do Zagory dlouhá 308 km. Rally se tak dostává do své druhé poloviny a na své si přijdou ti trpěliví. Na pořadu dne bude zmíněný písek, písek a nic než písek. Po přechodu Lac Iriki posádky přejedou celý Erg Chebbi z východu na západ a ze severu na jih. Po několika kilometrech na písčitých svazích se ponoří do dalšího dunového moře.

Výsledky – 4. etapa (Assa – Foum Zguid, 425 km):
1. van Genugten (Iveco) 5:07:34
2. van de Laar (DAF) +9:32
3. Versluis (MAN) +13:45
4. Viazovich (MAZ) +17:36
5. van den Brink (Renault Trucks) +27:28
13. Huzink (Renault Trucks) +45:46

Celkově:
1. Versluis (MAN) 17:38:01
2. van Genugten (Iveco) +2:27
3. Voerman (MAN) +2.43
4. Viazovich (MAZ) +6:12
5. van den Brink (Renault Trucks) +29:20
9. Huzink (Renault Trucks) +1:16:25

Tisková zpráva MKR Technology (editováno)

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu