Kapotované Hino poprvé na Silk Way

Rubrika: Kamiony, Silk Way Rally  
/ Aktualizováno:

Hino Team Sugawara prochází obdobím zásadních změn. Tou navenek nejvýraznější bude nasazení nového kapotovaného kamionu. Soutěžní premiéru absolvuje Hino 600 při červencové Silk Way Rally.

Teruhito Sugawara nahradil na pozici ředitele svého otce Jošimasu, jenž v dubnu v 77 letech ukončil bohatou závodnickou kariéru a zároveň odešel i z čela týmu. Nový šéf má nyní volné ruce a začal tým přebudovat k obrazu svému.

Nově byly zřízeny pozice vedoucího vývoje a hlavního inženýra, kterým podléhá na sedm desítek lidí. Změny ve struktuře organizace se však netýkají pouze sekce vývoje a stavby vozů. K restrukturalizaci a posílení dochází také v oblasti logistiky a podpory.

Hino 500 & Hino 600
Hino 500 & Hino 600. Hino Team Sugawara. © Hino Motors Ltd.

S automatem i rozšířenou posádkou

S Teruhitovým nástupem spojil Hino Team Sugawara představení nové zbraně pro Dakar a další cross-country rally, byť její vývoj pochopitelně začal ještě pod Jošimasovým vedením.

Soutěžní Hino 600 vychází z modelové řady středně těžkého nákladního vozu vyráběného v USA pro americký a kanadský trh. Stejně jako u jiných kapotovaných kamionů má přesun kabiny více do středu vozu zlepšit jízdní vlastnosti, přispět k příznivějšímu rozložení hmotnosti a zvýšit komfort posádky. Podobně jako většina týmů z absolutní špičky vsadili i Japonci u nového kamionu na automatickou převodovkou.

Srdcem vozu je osvědčený přeplňovaný šestiválec A09C-TI. Hino tak zůstává i s novou technikou věrné kategorii kamionů s motory o objemu do 10 litrů, v níž Teruhito Sugawara z posledních dvanácti dakarských ročníků nevyhrál pouze jediný (2009).

Hino 500 & Hino 600
Teruhito Sugawara/Judži Močizuki/Hirokazu Somemija (Hino 500) & Ikuo Hanawa/Sejiči Suzuki/Judai Hanawa (Hino 600). Hino Team Sugawara. © Hino Motors Ltd.

Při zachování shodného rozvoru náprav a šířky je kapotovaný kamion o 175 kg těžší, o 10 cm vyšší a 8 cm kratší než dosud používané Hino 500 (Ranger).

Na rozdíl od předchozích let, kdy posádky japonských strojů tvořili pouze dva členové, jsou v kabině nového speciálu instalovány tři sedačky. Přítomnost specializovaného palubního mechanika má lehkým japonským strojům, resp. jejich pilotům, umožnit agresivnější přístup k průběhu závodu. Podle představ vedení týmu by i díky tomu měla být Hina v budoucnu schopná opět atakovat přední příčky v absolutní klasifikaci kategorie kamionů.

Sugawara (zatím) sází na jistotu

Nástup kapotovaného speciálu ale ještě neznamená konec trambusového předchůdce. Díky pokračujícímu vývoji se Ranger může pochlubit vyšším výkonem motoru. A také v jeho kabině přibyla třetí sedačka.

Hino 600 & Hino 500
Ikuo Hanawa/Sejiči Suzuki/Judai Hanawa (Hino 600) & Teruhito Sugawara/Judži Močizuki/Hirokazu Somemija (Hino 500). Hino Team Sugawara. © Hino Motors Ltd.

Na Silk Way Rally se Hino Team Sugawara představí s oběma vozy. S osvědčeným Rangerem pojede Teruhito Sugawara, jehož v posádce doplní Judži Močizuki a Hirokazu Somemija.

Za volant kapotovaného Hina 600 se představí Ikuo Hanawa, který má bohaté zkušenosti z domácích i zahraničních cross-country rally, ale také například ze slavného závodu do vrchu na americkém Pikes Peaku. Japoncovými spolujezdci budou Sejiči Suzuki a Judai Hanawa.

Hino 600Hino 500
Ranger
MotorA09C-TI
přeplňovaný vznětový
řadový šestiválec
Objem8866 ccm
Max. výkon750 koní při 2600 ot/min
Max. točivý moment2314 Nm při 1200 ot/min
Pohonstálý pohon všech kol
Převodovkaautomatická (6 st.)manuální (6 st.)
PneumatikyMichelin XZL+ 14.00R20
Hmotnost8480 kg8305 kg
Délka6620 mm6700 mm
Šířka2500 mm
Výška3100 mm3000 mm
Rozvor4170 mm
Palivová nádrž760 l
Právní služby od A po Ž

Mohlo by vás zajímat

Zdeněk Tůma, Dakar 2018

Zdeněk Tůma: Dakar v Saúdské Arábii bude bolet

Trajekt napěchovaný vozidly pro Rally Dakar zamířil z Marseille do Džiddy. Svůj stroj na loď naložil i český čtyřkolkář Zdeněk Tůma.

Více...
Nasser Al-Attiyah, Maroko 2019

Dakar 2020: Red Bull rozjíždí juniorský program

Na okruzích pomohli do hvězdných výšin Vettelovi, Verstappenovi a řadě dalších. Teď se u Red Bullu rozhodli vychovat také budoucí vítěze Rally Dakar.

Více...
Aleš Loprais, testování 2019

Aleš Loprais: Očekávám těžký a tvrdý Dakar

Za necelé čtyři týdny odstartuje Aleš Loprais už počtrnácté do Rally Dakar. Navzdory bohatým zkušenostem však míří do velkého neznáma.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu