Koloc o Kolomém: Opakovaně nerespektoval dohody

Rubrika: Kamiony  
/ Aktualizováno:

Tatra Buggyra Racing absolvoval testování na Sahaře v Tunisku. V jeho závěru okomentovali David Vršecký a mentor týmu Martin Koloc aktuální dění v týmu. Koloc se vyjádřil i k situaci Martina Kolomého, který byl v posledních pěti letech jezdeckou stálicí roudnické stáje, ale v současnosti je suspendován.

Martin Kolomý závodil za Buggyra Racing od roku 2014, kdy tým na Dakaru poprvé nasadil vlastní vůz. V jeho barvách se zúčastnil šesti jihoamerických Dakarů. Sedmé místo, které Kolomého posádka vybojovala v roce 2015, zůstává pro Buggyru dodnes jejím dakarským maximem. Výsledek od té doby nepřekonala, pouze jej v roce 2017 zásluhou posádky Aleše Lopraise zopakovala.

Vzájemná spolupráce přinesla Kolomému a Buggyře také několik prvních míst v kategorii kamionů v kratších bajách a tři etapová vítězství na Silk Way Rally 2017.

Martin Kolomý, Dakar 2015
V roce 2015 bylo Kolomého sedmé místo na Dakaru povzbuzením. Jenže dodnes zůstává pro Buggyru nepřekonaným maximem. © Buggyra Racing

Nicméně Dakar 2019 byl nejspíš pro Kolomého a Buggyru posledním společným závodem. Po havárii, k níž došlo v dubnu při akci pro partnery ve Zlíně, tým jezdce suspendoval.

„Nehodu způsobil svou nedisciplinovaností a byla úplně zbytečná,“ komentoval s více než měsíčním odstupem Martin Koloc (na titulní fotografii), podle kterého se incident jen zázrakem obešel bez zranění spolujezdců. „Myslím si, že chybělo třicet padesát centimetrů a nehoda mohla být naprosto fatální.“

Pod smlouvou, ale suspendován

„Martin Kolomý je smluvním jezdcem týmu Tatra Buggyra Racing. V této chvíli má kompletně pozastavenou závodní a marketingovou činnost,“ potvrdil trvání smluvního vztahu Koloc. „Důvodem je opakované nerespektování dohod, které jsme měli v týmu. O disciplíně nebudu mluvit. Vyústěním toho všeho byla [výše zmíněná] nehoda. Ale nemyslím si, že by tohle byla hlavní příčina. My potřebujeme budovat tým na silných základech a mít jezdce, kteří za tým dýchají. Ne jezdce, kteří tým pomlouvají.“

Podle Koloce se rozcházejí představy obou stran v otázce profesionality jezdce.

Livestream týmu Buggyra z Tuniska s D. Vršeckým a M. Kolocem

Existence stále platné smlouvy je klíčová, pokud jde o potvrzení další případné spolupráce či jejího ukončení. Díky kontraktu vedení týmu budoucnost v současnosti komentovat nepotřebuje a jezdec nemůže. Zvlášť, pokud by chtěl s týmem dospět například k dohodě, která by jej závazku zbavila dříve.

Proto nelze zcela vyloučit, že si na oficiální vyjádření budeme muset počkat až do podzimu. Kolomého současný kontrakt by měl vypršet až v poslední čtvrtině roku.

Otazník tak visí nad jezdcovým startem na Dakaru 2020. Pokud se obě strany nedohodnou na dřívějším rozchodu, bude pro Kolomého příprava na první saudskoarabský ročník slavné rally přinejmenším komplikovaná.

Prioritou Dakar 2021 a následující ročníky

Minulý a tento týden testoval Buggyra Racing v okolí tuniského kempu Zmela Labrissa. Není bez zajímavosti, že jen několik kilometrů na sever leží oáza Ksar Ghilane, kde na přelomu května a června trénoval Big Shock Racing.

Buggyra se v Tunisku soustředila na vyzkoušení nových kardanů, které byly v posledních letech Achillovou patou jejích Tater, ale prověřovala i další technická řešení a komponenty.

Martin Šoltys, Zmela Labrissa 2019
Martin Šoltys, Tatra Phoenix, Tatra Buggyra Racing. Testování Zmela Labrissa, Tunisko, červen 2019 © Buggyra Racing

„S kardany to vypadá poměrně dobře. Máme novou zesílenou konfiguraci,“ prozradil šéfkonstruktér David Vršecký. „Pro kardany je v podstatě nejhorší malá řada, malé ‚kvalty‘, sypký písek, kde se s ‚krouťákem‘ dostáváme opravdu hodně vysoko. V tuto chvíli máme natestováno několik set kilometrů opravdu v kritických podmínkách. Tak jako tady to nikde v Evropě rozhodně neotestujeme.“

Při velmi vysokých teplotách, které v oblasti během posledních dnů panovaly, zkoušel tým také pneumatiky a chlazení celého systému.

Podle vedení týmu zatím není rozhodnuto, kolik závodních kamionů se v barvách Buggyra Racingu postaví 4. ledna v Džiddě na start 42. ročníku dakarské rally.

„Dneska víme, že na Dakar 2020 pojede posádka Martina Šoltyse. V této chvíli není rozhodnuto, jestli pojede druhé auto nebo ne, protože nás dneska zajímá hlavně Dakar 2021, 22, 23 a dál. Připravujeme zásadní upgrade a posun týmu na rok 2021,“ uzavřel Martin Koloc.

Právní služby od A po Ž

Mohlo by vás zajímat

MP-Sports, test Abu Dhabi 2019

Martin Kolomý: MP-Sports je jiný svět

Martin Kolomý a Jiří Stross si konečně vyzkoušeli Ford týmu MP-Sports v písku a dunách. Společně s Martinem Prokopem se zúčastnili testování v Abu Dhabi.

Více...
Tomáš Kubiena, El Chott 2019

Tomáš Kubiena: Zlomit dakarské prokletí a bojovat na špici

Už třikrát to zkusil, ale sen si zatím nesplnil. Na cílovou rampu Rally Dakar zatím nevyjel. V lednu se Tomáš Kubiena pokusí smolnou sérii konečně utnout.

Více...
Martin Macík, Sedlčany 2019

Martin Macík o Dakaru 2020: Bude potřeba umět jezdit ve tmě

Jen dvě věci se pro Martina Macíka od posledního Dakaru nezměnily. Stále kolem sebe má tým Big Shock Racing a v itercomu uslyší hlas Františka Tomáška.

Více...

KomentářůOn Koloc o Kolomém: Opakovaně nerespektoval dohody

  • Takže se z Buggyry stal tým kriminálníka, který by měl sedět? Paráda! Ale co, když nesedí ani stbák Bureš co čekat od ČR kde si prezident vytírá s ústavou prdel!

    • Krom toho nikde se tu nepíše že Buggyra je team kriminálnika…stači si přečist celý text co se tu piše a neni tam o slově „kriminalník “ ani zminka…

    • No co vím, tak se bavíme o sportu… Team (ano vim patři Kolocovi) který se vratil do čela teamu po X letech, kdy se schovaval v Dubaji a zbytek už vite…No ted rozhazuje rukama co kdo měl a neměl a jak je vše špatně a že on to vezme do „pevnych rukou“ Já po pravdě být sponzorem, kterej do toho cpe miliony ročně a pak se stane tohle, no bych tam nedal už ani korunu.Stači se podivat na loga sponzoru na aute Buggyryv současné době… je to jiný, že jo?? Je… Proč musel jit Loprais…ano třeba byl svuj…proč Valtr a ted i Kolomy??? podle mě maji svuj nazor a to co Buggyra prezentuje a uvadi na netu a FB je jen ta jejich pravda… Prostě jim nešel po nos a tak dělali forky , že jednaji a podobně a už v létě vědeli, že dal jezdit nebude. Tak nevím proč tohle divadlo pro fanoušky „bývale“ ale je každeho věc, jak si to přebere

  • Koloc je prostej ubožak co naskočil do tymu..ja vim je majitelem,ale vi o tom uplný hov… Buggyra šla nahoru s výkony a se vším, ale prostě když technika selže , tak je to problem. to že nejaky „Mentor“ nemuže slyšet kritiku, když ho par let nahanel interpol…co si o takovem človeku myslet. Porad se vyzdvyhuje Buggyra Academy … jo ok,ale neni to aby ten človek jel hned Dakar a nebo ostatni zavody… A to nepočitam že když jsem četl dnešni članek o Kolomym, jak se chova a podobne. „jako sorry“ ale tohle je fakt jen lež.. Je mi jasý, že media cpou lidem co chtěji slyset, ale na vše je potreba si udelat celkovy nazor… hlavně ted, když se Martin Kolomy nemuže ani branit… Koloc je zlo a pro lidi v teamu..bud drž usta a pojd se mnou a nebo se seber a vypadni…A to jsem ji tak fandil..

    • To co je tu psáno je pravda,a čistě náhodou nepadnul Kardan i Šoltysovi???? Padnul ale Kolomajz je ten nejhorší. To že Buggyru dostal na 6flek,NÁHODA asi? U mne Buggyra končí,jeden bejvalej závodník s pohnutou minulostí,bude řešit chod? Ano má podíl ale????😭. U mne Buggyra=Kolomajz ,nebude Kolomajz není Buggyra.Martine u mne jsi Borec,držim palce.

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu