Macík v Africe otestoval Karla. Zraněný Brabec Dakar stihne

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:
Martin Macík, testování Tunisko 2019

Tým Big Shock Racing se vrátil z afrického testování s mnoha zajímavými poznatky. Martin Macík se poprvé svezl v písečných dunách ve svém novém kamionu pojmenovaném Karel. Také Jan Brabec týden proháněl svou motorku v dunách kolem oázy Ksar Ghilane. Pak mu ale cestu zkřížil kámen zavátý pískem, který ho katapultoval do místní nemocnice.

Karel bude svéráz

Náročný čtrnáctidenní trénink měl odhalit slabiny dakarského speciálu, na kterých začnou týmoví mechanici pracovat ihned po návratu do Sedlčan. Výkon nového kamionu potvrdil, že změna byla správným krokem, nový speciál bude rychlejší a navíc i mnohem pohodlnější.

Martin Macík se s novým závodním kamionem začal sžívat už během 1700 km dlouhé jízdy do tuniské oázy, kde patnáctým rokem probíhají dakarské tréninky týmu Big Shock Racing. Hned po příjezdu na místo začaly důkladné testy.

Karel má stejný osvědčený motor Iveco jako předchozí model Franta, převodovka zůstává manuální, hlavní změnou je kabina s čumákem, ve které posádka sedí za přední nápravou.

„Přiznám se, že zpočátku jsem si nebyl stoprocentně jistý, jestli mám měnit závodní auto. Ale teď už vím, že to bylo dobré rozhodnutí, že zase zrychlíme. Karel představuje sedmnáct let našeho vývoje a našeho nadšení pro auta. Bude to určitě hodně svérázný kamion. Ještě na něm musíme trochu zamakat, třeba na podvozku, ale je znát, že jsme zase o generaci dál. Rozhled z kabiny s čumákem, kterého jsem se trochu bál, není vůbec žádný problém, na pistách ani v dunách,“ popisuje Martin Macík.

Pilot nezanedbal ani vlastní fyzickou přípravu, předepsanou od trenéra, a každý den v oáze poctivě cvičil. Současně si s navigátorem Františkem Tomáškem do Tunisu přivezli nový systém pro trénování navigace, se kterým si prosvištěli i orientační dovednosti.

František Tomášek & David Švanda
František Tomášek & David Švanda, Big Shock Racing. Testování Tunisko 2019. © Big Shock Racing

Novou posilou v kabině závodního kamionu byl David Švanda na sedadle mechanika. Šikovný pracant, kterému doma fandí malá dcera, ale zdaleka není v týmu nováčkem, jako mechanik už má za sebou Dakar 2019, podílel se na stavbě nového speciálu a jestli vše půjde i nadále podle plánu, stane se David na Dakaru 2020 třetím členem posádky.

Brabčák má další výzvu

I trénink Jana Brabce se v Tunisu vyvíjel slibně. Honza si přivezl motokrosovou i dakarskou motorku, od samého začátku nasadil tempo a většinu času se v okolí oázy pohyboval zásadně na dvou kolech. Po týdnu pouštních jízd měl parádně rozjetou formu.

Pak ale při jednom z nevinných přejezdů smolně trefil kámen, který mírně upravil jeho další tréninkové plány. Po pádu skončil se zlomenou nohou a palcem na ruce, se sedřenými zády, přeraženým žebrem a dalšími šrámy v místní nemocnici. Odtud putoval na soukromou kliniku na Djerbě, kde byl operován.

Tam následně testoval zejména hranice bolesti, kterou je schopen zvládnout. Naštěstí se potvrdilo, že Jan Brabec i padat umí šikovně. Pár zlomených kostí bylo poměrně šťastným vyústěním jeho tréninkového letu. Do Dakaru 2020 bude Honza opět v pořádku a v kondici.

Jan Brabec, testování Tunisko 2019
Jan Brabec, Big Shock Racing. Testování Tunisko 2019. © Big Shock Racing

Po návratu do ČR jel Honza rovnou z letiště do brněnské Úrazové nemocnice, kde už ho dobře znají, a kde podstoupil operaci palce na ruce.

„Důležité je, že za dva nebo tři měsíce sedím znova na motorce. Do Dakaru je času dost, budu zase v cajku. Rád bych stihl už Rallye du Maroc,“ říká Honza Brabec, který už s trenérem sestavuje plán rekonvalescence. Než se do něj pustí, chce si ale pořádně odpočinout a dát se do pořádku, aby ho nedávné události omezovaly co nejméně.

„Mám už najeto dost a v hlavě jsem si všechno srovnal. Dakar se mě nebude nikdy ptát na to, jak se zrovna cítím. Pády k závodům prostě patří. A já jsem se dobrovolně rozhodl dělat věci naplno. Mám to rád, se vším všudy,“ vzkazuje Brabčák.

Jan Brabec, testování Tunisko 2019
Jan Brabec, Big Shock Racing. Testování Tunisko 2019. © Big Shock Racing

Ale ani ostatní členové týmu Big Shock Racing se po návratu z Afriky nebudou nudit. Martina Macíka čeká třeba beseda na sedlčanském gymnáziu, které sám v minulosti navštěvoval, nebo na hradě Rožmberku. V plánu je účast na TruckShow Lužnice nebo Novák festu.

Už 25. července přijdou na řadu také první závody a Martin Macík s Karlem odstartují do Baja Aragón, následovat bude Baja Poland a Rallye du Maroc. V plném proudu jsou také přípravy na pokračování projektu Posedlí Dakarem, série setkání s fanoušky, které proběhne v únoru 2020.

Tisková zpráva týmu Big Shock Racing (editováno)

Mohlo by vás zajímat

Sergej Vjazovič, Morocco Desert Challenge 2019

Silk Way: MAZ se Kamazům postaví s kapotnikem [seznam přihlášených]

Do devátého ročníku Silk Way Rally odstartuje v kategorii kamionů šestnáct posádek. Největšími soupeři továrních Kamazů by měly být

Více...
Petr Hozák, Italian Baja 2019

Petr Hozák nástrahy italské soutěže nezdolal, a tak se těší do Španělska

Premiérová účast na Italian Baja, ve které Petr Hozák startoval v nových barvách a s novým spolujezdcem René Kilianem,

Více...
Henk Lategan, Kalahari Desert Race 2019

SACCS: V nejtěžším závodě sezony hvězdy Toyoty neuspěly

Giniel de Villiers ani Henk Lategan se úspěchu při rally Botswana Kalahari Desert 1000 nedočkali. Oba hlavní favorité na

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu