Alonso trénoval na tratích polské baji

Rubrika: Auto  
/ Aktualizováno:

Další zkušenosti za volantem dakarského Hiluxu získával Fernando Alonso v uplynulých dvou dnech v Polsku. S Toyotou se proháněl ve vojenském prostoru Drawsko, kde se o víkendu uskutečnila Baja Poland.

Overdrive Racing, který je logistickým partnerem týmu Toyota Gazoo Racing, si pobyt na severozápadě Polska o něco protáhl. V pondělí a v úterý zde pokračoval v práci společně se svým ostře sledovaným nováčkem Fernandem Alonsem.

38letý Španěl během dvoudenního tréninku ujel 700 kilometrů na tratích, které pro něj připravili lidé od Overdrivu. Vyzkoušel si písčitý i tvrdší terén, stejně jako uskákané pasáže. Vytyčené úseky z části kopírovaly rychlostní zkoušky, na nichž někteří z Alonosových budoucích soupeřů jen o dva dny dříve bojovali o body do Světového poháru FIA v cross-country bajách.

Fernando Alonso, test Drawsko 2019
Fernando Alonso, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing. Trénink Drawsko, září 2019. © Toyota

„Terén, v jakém Fernando jezdil, se hodně lišil od toho, co poznal před dvěma týdny v Namibii. Pokračujeme v intenzivním tréninkovém programu. Nejde nám jen o to, aby ujel co nejvíc kilometrů. Je pro nás důležité, aby každý ujetý kilometr měl svou kvalitu a Fernando si díky tomu zvykal na Hilux a cross-country rally,“ vysvětluje šéf týmu Glyn Hall.

Při odjezdu z Polska panovala v týmu spokojenost, neboť Alonso ujel přibližně dvakrát tolik, než bylo původně plánováno. Podle Halla se jedná o další důkaz jezdcovy rychlé aklimatizace za volantem dakarského speciálu.

Fernando Alonso, test Drawsko 2019
Fernando Alonso, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing. Trénink Drawsko, září 2019. © Toyota

„V této fázi jsem vděčný za každý kilometr s Hiluxem a jsem rád, že jsme dokázali překročit původní plány,“ pochvaluje si Fernado Alonso. „Dva dny v Polsku byly jednoznačně pozitivní. Mohl jsem tu experimentovat na různých terénech. Užívám si každý test.“

Příští týden (13. a 14. září) se Alonso mimo klasifikaci zúčastní pátého podniku jihoafrického šampionátu (SACCS), který kvůli změně místa konání nese oficiální název Lichtenburg 400. Původně se mělo jet v okolí Harrismithu, kde však panuje mimořádné sucho a vysoké riziko požáru brání uskutečnění soutěže.

Fernando Alonso, test Drawsko 2019
Fernando Alonso, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing. Trénink Drawsko, září 2019. © Toyota

Na rozdíl od jezdců bojujících o body do SACCS bude mít Španěl možnost projet si celou trať ještě před startem závodu.

„Při Lichtenburg 400 opustíme relativní komfort soukromých testů, aby Fernando poprvé okusil závodní prostředí cross-country rally. Náš velký dík patří organizátorům SACCS za udělení speciální výjimky, která týmu Toyota Gazoo Racing umožní maximálně využít této příležitosti v rámci Fernandova tréninkového programu,“ uzavírá Hall.

Akce DAKARMANIA výhodně

Mohlo by vás zajímat

Sébastien Loeb, Rallye Monte Carlo 2020

Loeba láká návrat na Dakar. Ve hře je Toyota

Rally Dakar zůstává pro Sébastiena Loeba otevřenou kapitolou. Do své sbírky trofejí by rád přidal i pohár pro vítěze nejslavnější maratonské rally světa.

Více...
Carlos Sainz, Dakar 2020

Buginy jako možná cesta do hybridní dakarské budoucnosti

Buginy s hybridními motory? Díky své konfiguraci a hmotnosti se mohou stát vhodnou platformou pro společnosti, které se chtějí vydat alternativní cestou.

Více...
Dakarspeed DKR3

Amerika na podvozku ze Sedlčan

Dakarspeed představil nový soutěžní kamion. Přestože se jedná o velmi unikátní stroj, konstruktér Martijn van Rooij využil i některé osvědčené komponenty.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu