Alonso trénoval na tratích polské baji

Rubrika: Auto  
/ Aktualizováno:

Další zkušenosti za volantem dakarského Hiluxu získával Fernando Alonso v uplynulých dvou dnech v Polsku. S Toyotou se proháněl ve vojenském prostoru Drawsko, kde se o víkendu uskutečnila Baja Poland.

Overdrive Racing, který je logistickým partnerem týmu Toyota Gazoo Racing, si pobyt na severozápadě Polska o něco protáhl. V pondělí a v úterý zde pokračoval v práci společně se svým ostře sledovaným nováčkem Fernandem Alonsem.

38letý Španěl během dvoudenního tréninku ujel 700 kilometrů na tratích, které pro něj připravili lidé od Overdrivu. Vyzkoušel si písčitý i tvrdší terén, stejně jako uskákané pasáže. Vytyčené úseky z části kopírovaly rychlostní zkoušky, na nichž někteří z Alonosových budoucích soupeřů jen o dva dny dříve bojovali o body do Světového poháru FIA v cross-country bajách.

Fernando Alonso, test Drawsko 2019
Fernando Alonso, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing. Trénink Drawsko, září 2019. © Toyota

„Terén, v jakém Fernando jezdil, se hodně lišil od toho, co poznal před dvěma týdny v Namibii. Pokračujeme v intenzivním tréninkovém programu. Nejde nám jen o to, aby ujel co nejvíc kilometrů. Je pro nás důležité, aby každý ujetý kilometr měl svou kvalitu a Fernando si díky tomu zvykal na Hilux a cross-country rally,“ vysvětluje šéf týmu Glyn Hall.

Při odjezdu z Polska panovala v týmu spokojenost, neboť Alonso ujel přibližně dvakrát tolik, než bylo původně plánováno. Podle Halla se jedná o další důkaz jezdcovy rychlé aklimatizace za volantem dakarského speciálu.

Fernando Alonso, test Drawsko 2019
Fernando Alonso, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing. Trénink Drawsko, září 2019. © Toyota

„V této fázi jsem vděčný za každý kilometr s Hiluxem a jsem rád, že jsme dokázali překročit původní plány,“ pochvaluje si Fernado Alonso. „Dva dny v Polsku byly jednoznačně pozitivní. Mohl jsem tu experimentovat na různých terénech. Užívám si každý test.“

Příští týden (13. a 14. září) se Alonso mimo klasifikaci zúčastní pátého podniku jihoafrického šampionátu (SACCS), který kvůli změně místa konání nese oficiální název Lichtenburg 400. Původně se mělo jet v okolí Harrismithu, kde však panuje mimořádné sucho a vysoké riziko požáru brání uskutečnění soutěže.

Fernando Alonso, test Drawsko 2019
Fernando Alonso, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing. Trénink Drawsko, září 2019. © Toyota

Na rozdíl od jezdců bojujících o body do SACCS bude mít Španěl možnost projet si celou trať ještě před startem závodu.

„Při Lichtenburg 400 opustíme relativní komfort soukromých testů, aby Fernando poprvé okusil závodní prostředí cross-country rally. Náš velký dík patří organizátorům SACCS za udělení speciální výjimky, která týmu Toyota Gazoo Racing umožní maximálně využít této příležitosti v rámci Fernandova tréninkového programu,“ uzavírá Hall.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu