Fernando Alonso s Marcem Comou. A rovnou naostro

Rubrika: Auto  
/ Aktualizováno:

Fernando Alonso a Marc Coma vstoupili do své první společné rally velmi dobře. Při jihoafrickém Lichtenburg 400 vybojovali třetí místo v kvalifikačním závodě. Páteční výsledky určují startovní pořadí do hlavní části soutěže, která je na programu v sobotu (14. září).

Fernando Alonso v uplynulých týdnech testoval tovární Hilux v Namibii a Polsku a tento víkend si měl „nanečisto“ vyzkoušet první rally. Podle původních plánů měl Španěl od organizátorů získat výjimku, aby si mohl trať projet předem. V takovém případě by se víkendového závodu účastnil jen mimo klasifikaci v roli předjezdce.

Nakonec je všechno trochu jinak. Bývalý mistr světa formule 1 jde do boje s otevřeným hledím a do Lichtenburg 400 nastoupil bez jakýchkoliv úlev. Díky tomu figuruje jeho jméno ve výsledcích a celý motoristický svět tak může jeho počínání – nebo alespoň dosahované časy – porovnávat s jihoafrickou špičkou.

Těsně před závodem navíc tým Toyota Gazoo Racing oficiálně potvrdil Alonsovu spolupráci s Marcem Comou.

Fernando Alonso, Lichtenburg 2019
Fernando Alonso/Marc Coma, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing SA. Lichtenburg 400 2019. © Toyota

„Těší nás, že jsme mohli z Fernanda a Marca utvořit posádku. Jasně vidíme, jak úžasné pokroky ve velmi krátkém čase s Hiluxem udělali,“ ocenil ještě před startem víkendové rally ředitel týmu Glyn Hall. „Věděli jsme, že tréninkový program bude intenzivní, ale Fernando a Marc spolupracují do té míry, že jsme minulý týden v Polsku najezdili dvakrát víc kilometrů, než bylo plánováno.“

Na poslední chvíli

„Při čtvrtečním shakedownu, který se jel na části tratě samotného závodu, na nás udělal výkon posádky takový dojem, že jsme se ji rozhodli přihlásit přímo do sobotního závodu. Fernando a Marc si tak mohou rovnou vyzkoušet, jak se co nejlépe vypořádat s jízdou v prachu za soupeři,“ vysvětlil Hall.

„Spolupráce s Marcem je fantastická,“ pochvaloval si Fernando Alonso. „V této motoristické disciplíně musíte každý den ujet stovky kilometrů, proto je důležité, abyste se s osobou, která je s vámi ve voze, cítili příjemně. S Marcem vycházíme velmi dobře a jako jednotka pracujeme efektivně.“

Fernando Alonso & Marc Coma, Lichtenburg 2019
Fernando Alonso/Marc Coma, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing SA. Lichtenburg 400 2019. © Toyota

Pětinásobný vítěz Rally Dakar v kategorii motocyklů a šestinásobný mistr světa v cross-country rally by se měl v lednu vrátit na start nejslavnější maratonské rally světa po pětileté přestávce. Podobně jako Alonso i 42letý Coma se pouští do nového dobrodružství. Cross-country rally se dosud věnoval pouze jako motocyklista nebo činovník. Na horké sedadlo navigátora usedá poprvé.

„Těší mě a jsem pyšný, že mohu být členem tohoto týmu a podělit se o své zkušenosti s Fernandem,“ vrátil Alonsovi kompliment Marc Coma. „Je to pro mě nová výzva, přestože jsem se této disciplíně věnoval tak dlouho. Nikdy by mě nenapadlo, že se budu připravovat na soutěž jako navigátor. Fernando postupuje v přípravě na cross-country rally velice metodicky. Velmi dobře přivyká také Hiluxu. Nezlepšuje se den za dnem, ale každou další jízdou.“

Fernando Alonso, Lichtenburg 2019
Fernando Alonso/Marc Coma, Toyota Hilux, Toyota Gazoo Racing SA. Lichtenburg 400 2019. © Toyota

Solidní vizitka

Páteční kvalifikační závod měřil 55 kilometrů. Alonso s Comou nestačili pouze na své týmové kolegy. Vedoucí muž průběžného hodnocení letošní sezony Henk Lategan porazil o 26 sekund úřadujícího šampiona Giniela de Villierse, Alonso zaostal o dalších šest vteřin, ale byl o dvanáct sekund rychlejší než čtvrtý Chris Visser s Hiluxem týmu Atlas Copco.

Sobotní hlavní závod tvoří dva 180kilometrové okruhy rozdělené 30minutovou servisní přestávkou. Účastníci se popasují s relativně rozmanitým terénem. Trasa závodu vede mezi kukuřičnými poli, zvlněnou jihoafrickou stepí i řečišti, technické pasáže se střídají s rychlými.

Akce DAKARMANIA výhodně

Mohlo by vás zajímat

Sébastien Loeb, Rallye Monte Carlo 2020

Loeba láká návrat na Dakar. Ve hře je Toyota

Rally Dakar zůstává pro Sébastiena Loeba otevřenou kapitolou. Do své sbírky trofejí by rád přidal i pohár pro vítěze nejslavnější maratonské rally světa.

Více...
Carlos Sainz, Dakar 2020

Buginy jako možná cesta do hybridní dakarské budoucnosti

Buginy s hybridními motory? Díky své konfiguraci a hmotnosti se mohou stát vhodnou platformou pro společnosti, které se chtějí vydat alternativní cestou.

Více...
Dakarspeed DKR3

Amerika na podvozku ze Sedlčan

Dakarspeed představil nový soutěžní kamion. Přestože se jedná o velmi unikátní stroj, konstruktér Martijn van Rooij využil i některé osvědčené komponenty.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu