Overdrive vstupuje do kategorie SxS

Rubrika: SxS  
/ Aktualizováno:
OT3 by Overdrive

Upravené technické předpisy Mezinárodní automobilové federace (FIA) pro kategorii Side-by-Side přilákaly dalšího významného hráče. Vlastní stroj třídy T3.1 Prototype staví Overdrive Racing.

Belgická společnost se vydává podobnou cestou jako francouzský PH Sport, který se v posledních letech také věnuje přípravě cross-country speciálů jiných značek, ale už v létě představil vlastní SxS pojmenované Zéphyr.

V dílnách ve Villers-le-Bouillet vznikl speciál „OT3 by Overdrive“, který je osazen šestistupňovou převodovkou, litrovým přeplňovaným motorem o výkonu 177 koňských sil a váží 890 kilogramů.

„Rozhodli jsme se, že postavíme čistokrevný prototyp úplně od nuly. Naším cílem bylo naplno využít nových předpisů představených technickou komisí FIA,“ vysvětluje ředitel Overdrivu Jean-Marc Fortin. „OT3 je raketa postavená tak, aby byla výkonná a lehká. Věřím, že v něm máme velice konkurenceschopný vůz připravený účastnit se nejnáročnějších a nejproslulejších offroadových závodů světa. Program oznámíme brzy.“

OT3 by Overdrive

Při prvních zkouškách využil Overdrive zkušeností trojnásobného dakarského vítěze Nassera Al-Attiyaha, pro něhož Fortinova společnost připravuje tovární Toyotu Hilux. Testování v Maroku absolvoval také Cyril Despres, na kterého před Dakarem 2020 nezbylo místo v konkurenčním týmu X-raid nasazujícím vozy Mini.

„OT3 mě opravdu překvapilo. V první řadě svou stabilitou. Inženýři si pohráli s předpisy a postavili auto široké 2,08 metru. Využili také svých zkušeností a vytvořili opravdu pevné a tuhé šasi, což buginám kategorie side-by-side normálně chybí,“ popisuje pětinásobný vítěz Rally Dakar v kategorii motocyklů a dvojnásobný vítěz Silk Way Rally Cyril Despres. „Díky tomu je ovládání v technických pasážích velmi precizní. Motor je výkonný a výhled z kokpitu fantastický. Při testech jsme neměli žádné zásadní problémy, což je trochu překvapení, protože projekt je teprve na začátku. Ještě je potřeba trochu upravit zavěšení, ale pak budou muset všichni s OT3 při závodech počítat.“

„OT3 bylo v Maroku dobré od prvních kilometrů. Jsem si jistý, že bude potřebovat další testy a ujet další kilometry, ale je to dobrý základ,“ míní Nasser Al-Attiyah.

Právní služby od A po Ž

Mohlo by vás zajímat

Praga V4S DKR

Loprais testuje Pragu V4S DKR pro Dakar 2020

Instaforex Loprais Team se na start 42. ročníku Rally Dakar postaví s novým soutěžním speciálem Praga V4S DKR.

Více...
Ikuo Hanawa, Silk Way Rally 2019

Kapotované Hino čeká dakarská premiéra

Dakar 2020 bude pro Hino plný novinek. Kromě přesunu soutěže do Saúdské Arábie se japonského týmu dotýká spousta dalších interních změn.

Více...
Fernando Alonso, Ula-Neom Cross-Country Rally 2019

Ula-Neom: První stupně vítězů pro Alonsa

Bývalý šampion formule 1 Fernando Alonso získal první trofej také v cross-country rally. V konečném hodnocení Ula-Neom Cross-Country Rally skončil třetí.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu