Overdrive vstupuje do kategorie SxS

Rubrika: SSV  
/ Aktualizováno:

Upravené technické předpisy Mezinárodní automobilové federace (FIA) pro kategorii Side-by-Side přilákaly dalšího významného hráče. Vlastní stroj třídy T3.1 Prototype staví Overdrive Racing.

Belgická společnost se vydává podobnou cestou jako francouzský PH Sport, který se v posledních letech také věnuje přípravě cross-country speciálů jiných značek, ale už v létě představil vlastní SxS pojmenované Zéphyr.

V dílnách ve Villers-le-Bouillet vznikl speciál „OT3 by Overdrive“, který je osazen šestistupňovou převodovkou, litrovým přeplňovaným motorem o výkonu 177 koňských sil a váží 890 kilogramů.

„Rozhodli jsme se, že postavíme čistokrevný prototyp úplně od nuly. Naším cílem bylo naplno využít nových předpisů představených technickou komisí FIA,“ vysvětluje ředitel Overdrivu Jean-Marc Fortin. „OT3 je raketa postavená tak, aby byla výkonná a lehká. Věřím, že v něm máme velice konkurenceschopný vůz připravený účastnit se nejnáročnějších a nejproslulejších offroadových závodů světa. Program oznámíme brzy.“

OT3 by Overdrive

Při prvních zkouškách využil Overdrive zkušeností trojnásobného dakarského vítěze Nassera Al-Attiyaha, pro něhož Fortinova společnost připravuje tovární Toyotu Hilux. Testování v Maroku absolvoval také Cyril Despres, na kterého před Dakarem 2020 nezbylo místo v konkurenčním týmu X-raid nasazujícím vozy Mini.

„OT3 mě opravdu překvapilo. V první řadě svou stabilitou. Inženýři si pohráli s předpisy a postavili auto široké 2,08 metru. Využili také svých zkušeností a vytvořili opravdu pevné a tuhé šasi, což buginám kategorie side-by-side normálně chybí,“ popisuje pětinásobný vítěz Rally Dakar v kategorii motocyklů a dvojnásobný vítěz Silk Way Rally Cyril Despres. „Díky tomu je ovládání v technických pasážích velmi precizní. Motor je výkonný a výhled z kokpitu fantastický. Při testech jsme neměli žádné zásadní problémy, což je trochu překvapení, protože projekt je teprve na začátku. Ještě je potřeba trochu upravit zavěšení, ale pak budou muset všichni s OT3 při závodech počítat.“

„OT3 bylo v Maroku dobré od prvních kilometrů. Jsem si jistý, že bude potřebovat další testy a ujet další kilometry, ale je to dobrý základ,“ míní Nasser Al-Attiyah.

eShop DAKARMANIA

Mohlo by vás zajímat

Nasser Al-Attiyah, Dakar 2020

Al-Attiyah: Technické předpisy nejsou fér

Nasser Al-Attiyah je přesvědčen, že technické předpisy nebyly při Dakaru 2020 nastaveny správně, a očekává, že v dojde reglementu ke změnám.

Více...
Fernando Alonso, Dakar 2020

Alonso: Jestli se vrátím, tak jedině pro vítězství

Při své první účasti na Rally Dakar vybojoval Fernando Alonso v kategorii automobilů třinácté místo a stal se nejlepším nováčkem. Španěl nevylučuje návrat.

Více...
Zdeněk Tůma, Dakar 2020

Tůma v euforii. Potřetí Casale

Ignacio Casale se po koketování s buginami SSV vrátil zpátky na čtyřkolku a vyplatilo se. V cíli Dakaru 2020 slavil třetí vítězství v této kategorii.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu