Baja Drawsko: Macíkův svérázný trénink na Dakar

Rubrika: Tiskové zprávy  

Na polskou Baju Drawsko odjel o víkendu tým Big Shock! Racing hlavně proto, aby před blížícím se Dakarem získal další porci 330 cenných závodních kilometrů. V sestavě byly stejně jako při předchozí Polské baje dva kamiony.

Martin Macík, Baja Drawsko 2020
Martin Macík ml./František Tomášek/David Švanda, Iveco Powerstar, Big Shock! Racing. Baja Drawsko 2020. © Big Shock! Racing

Kamion Iveco pilotoval Martin Macík navigovaný Františkem Tomáškem, o technickou asistenci se staral palubní mechanik David Švanda. Liaz si opět pronajal Dan Stiblík, který se pozvolna rozhlíží ve světě cross-country rally. Tentokrát nešlo o výsledky. Hlavní motivací byl trénink a také chuť zajezdit si.

Vůbec přitom nevadilo, že kamiony týmu Big Shock! Racing v soutěži startovaly jako jediné. Je třeba závodit, testovat a sbírat zkušenosti. A právě v Polsku se síla dvou týmových trucků prokázala, když Dan dokázal Martinovi pomoci poté, co během zátěžové zkoušky prorazil hadici přivádějící naftu do motoru. I přes tuto menší kolizi byl Macík v cíli nakonec třináctý mezi vozy startujícími v rámci polského, českého a středoevropského mistrovství, Stiblík obsadil dvanácté místo. České kamiony závodily se 37 osobními automobily.

Magazín DAKARMANIA
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Trénujeme, kde se dá

Protože většina evropských soutěží, zahrnujících kategorii kamionů, kterých se tým Big Shock! Racing pravidelně účastní, byla v letošní sezóně zrušena, rozhodl se Martin Macík potrénovat v rámci cross-country rally primárně určených osobním automobilům. Že jsou spolu s Danielem Stiblíkem, který si pronajímá druhý týmový vůz, jedinými kamiony na trati, nehrálo zásadní roli.

„Vždycky si poradíme. Kamiony, osobáky, důležité je, že máme s kým závodit. Teď nám jde hlavně o to, abychom měli možnost odjet si delší úseky v ostřejší rychlosti. Potřebujeme otestovat nové úpravy na našem Karlovi. Do Dakaru nezbývá moc času,“ říká Martin Macík, jenž už má na motoru i automatické převodovce nastavenou konfiguraci, která mu zůstane i pro lednový Dakar.

Zátěžová zkouška

V sobotu byly v plánu dvě rychlostní zkoušky, každá dlouhá 142 km. Náročnější trialové úseky a honičky kamionu s osobními automobily dokážou české posádce pokaždé zvednout náladu. Do cíle první sobotní části dojel žlutý kamion Karel pilotovaný Macíkem na osmém místě a stejné si držel i celkově, Stiblík byl šestadvacátý.

Následoval hodinový servis. A grády měla i poslední speciálka, ve které se Macík rozhodl rozjet na maximální možnou rychlost a provést zátěžovou zkoušku. Tu nakonec nevydržela zadní pera držící nápravu, která s posádkou už absolvovala poslední Dakar, a jako jeden z mála dílů nebyla ještě vyměněna. Nahrazena měla být po návratu z evropských závodů. Pera praskla a vzala s sebou i hadici s přívodem nafty do motoru. Zhruba v polovině etapy tak Macík s Tomáškem a Švandou ucítili v kabině naftu a museli jízdu přerušit. Naštěstí u Iveca zastavil druhý týmový kamion. Stiblík poskytl posádce palivo i pár potřebných součástek a stal se tak hrdinou kamionové soutěže.

Daniel Stiblík, Baja Drawsko 2020
Daniel Stiblík/Vojtěch Němeček/Michal Motl, Liaz 111.154, Big Shock! Racing. Baja Drawsko 2020. © Big Shock! Racing

„Řekli jsme si, že závěr pojedeme trochu vabank. A nasadili jsme fakt kudlu. Na takovou rychlost bychom si netroufli ani na Dakaru. A jsme rádi, že jsme si potvrdili, kde mají pera své limity. Každopádně, dnešním vítězem je Dan, který nám pomohl a současně jsme si společně projeli závěr etapy,“ vypráví Martin Macík.

Macík nakonec dojel závod na celkovém třináctém a Stiblík na dvacátém místě. Atmosféra na Baja Drawsko byla velice přátelská, soupeři milí, tým Big Shock! Racing fungoval skvěle, i když mechanici měli spoustu práce. Je možné, že se jednalo o poslední soutěž sezóny, pokud se nepodaří najít dostupné duny, na nichž by tým ještě stihl otestovat jízdu v písku. Karla teď v Sedlčanech čeká kompletní čištění a rozložení do šroubků, aby mechanici mohli vše překontrolovat a následně namontovat nové díly, které už budou připravené na Dakar 2021.

Tisková zpráva týmu Big Shock! Racing [editováno]

Přehled nejdůležitějších událostí neobvyklé sezony 2020, novinky ze zákulisí jednotlivých týmů před Dakarem 2021, unikátní a rozsáhlé sondy do dakarské historie, zajímavé rozhovory a spoustu dalšího originálního dakarského čtení najdete na 160 stranách druhého čísla tištěného magazínu DAKARMANIA. Vychází 1. prosince!

Novinka

Mohlo by vás zajímat

Milan Engel, Rallye du Maroc 2021

Rallye du Maroc: Engel a Kubiena zraněni, Macíka zastavila technika

Češi na Marocké rally neuspěli. Milan Engel i Tomáš Kubiena se v průběhu soutěže zranili a Macíkově posádce vystavila stopku prasklá nádrž.

Více...
Martin Macík, Rallye du Maroc 2021

Macík v Maroku zatím vede

Martin Macík, František Tomášek a David Švanda s novým Ivecem týmu Big Shock! Racing na Rallye du Maroc zatím vedou v kategorii kamionů.

Více...
Gert Huzink, Rallye du Maroc 2021

Severočeský dakarský speciál narychlo odjel do Maroka

MKR Technology jede bomby! Po testech, které proběhly minulý týden v Polsku, následovalo rychlé rozhodnutí a bleskový přesun do Maroka.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu