Baja Drawsko: Macíkův svérázný trénink na Dakar

Rubrika: Tiskové zprávy  

Na polskou Baju Drawsko odjel o víkendu tým Big Shock! Racing hlavně proto, aby před blížícím se Dakarem získal další porci 330 cenných závodních kilometrů. V sestavě byly stejně jako při předchozí Polské baje dva kamiony.

Martin Macík, Baja Drawsko 2020
Martin Macík ml./František Tomášek/David Švanda, Iveco Powerstar, Big Shock! Racing. Baja Drawsko 2020. © Big Shock! Racing

Kamion Iveco pilotoval Martin Macík navigovaný Františkem Tomáškem, o technickou asistenci se staral palubní mechanik David Švanda. Liaz si opět pronajal Dan Stiblík, který se pozvolna rozhlíží ve světě cross-country rally. Tentokrát nešlo o výsledky. Hlavní motivací byl trénink a také chuť zajezdit si.

Vůbec přitom nevadilo, že kamiony týmu Big Shock! Racing v soutěži startovaly jako jediné. Je třeba závodit, testovat a sbírat zkušenosti. A právě v Polsku se síla dvou týmových trucků prokázala, když Dan dokázal Martinovi pomoci poté, co během zátěžové zkoušky prorazil hadici přivádějící naftu do motoru. I přes tuto menší kolizi byl Macík v cíli nakonec třináctý mezi vozy startujícími v rámci polského, českého a středoevropského mistrovství, Stiblík obsadil dvanácté místo. České kamiony závodily se 37 osobními automobily.

Magazín DAKARMANIA
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Trénujeme, kde se dá

Protože většina evropských soutěží, zahrnujících kategorii kamionů, kterých se tým Big Shock! Racing pravidelně účastní, byla v letošní sezóně zrušena, rozhodl se Martin Macík potrénovat v rámci cross-country rally primárně určených osobním automobilům. Že jsou spolu s Danielem Stiblíkem, který si pronajímá druhý týmový vůz, jedinými kamiony na trati, nehrálo zásadní roli.

„Vždycky si poradíme. Kamiony, osobáky, důležité je, že máme s kým závodit. Teď nám jde hlavně o to, abychom měli možnost odjet si delší úseky v ostřejší rychlosti. Potřebujeme otestovat nové úpravy na našem Karlovi. Do Dakaru nezbývá moc času,“ říká Martin Macík, jenž už má na motoru i automatické převodovce nastavenou konfiguraci, která mu zůstane i pro lednový Dakar.

Zátěžová zkouška

V sobotu byly v plánu dvě rychlostní zkoušky, každá dlouhá 142 km. Náročnější trialové úseky a honičky kamionu s osobními automobily dokážou české posádce pokaždé zvednout náladu. Do cíle první sobotní části dojel žlutý kamion Karel pilotovaný Macíkem na osmém místě a stejné si držel i celkově, Stiblík byl šestadvacátý.

Následoval hodinový servis. A grády měla i poslední speciálka, ve které se Macík rozhodl rozjet na maximální možnou rychlost a provést zátěžovou zkoušku. Tu nakonec nevydržela zadní pera držící nápravu, která s posádkou už absolvovala poslední Dakar, a jako jeden z mála dílů nebyla ještě vyměněna. Nahrazena měla být po návratu z evropských závodů. Pera praskla a vzala s sebou i hadici s přívodem nafty do motoru. Zhruba v polovině etapy tak Macík s Tomáškem a Švandou ucítili v kabině naftu a museli jízdu přerušit. Naštěstí u Iveca zastavil druhý týmový kamion. Stiblík poskytl posádce palivo i pár potřebných součástek a stal se tak hrdinou kamionové soutěže.

Daniel Stiblík, Baja Drawsko 2020
Daniel Stiblík/Vojtěch Němeček/Michal Motl, Liaz 111.154, Big Shock! Racing. Baja Drawsko 2020. © Big Shock! Racing

„Řekli jsme si, že závěr pojedeme trochu vabank. A nasadili jsme fakt kudlu. Na takovou rychlost bychom si netroufli ani na Dakaru. A jsme rádi, že jsme si potvrdili, kde mají pera své limity. Každopádně, dnešním vítězem je Dan, který nám pomohl a současně jsme si společně projeli závěr etapy,“ vypráví Martin Macík.

Macík nakonec dojel závod na celkovém třináctém a Stiblík na dvacátém místě. Atmosféra na Baja Drawsko byla velice přátelská, soupeři milí, tým Big Shock! Racing fungoval skvěle, i když mechanici měli spoustu práce. Je možné, že se jednalo o poslední soutěž sezóny, pokud se nepodaří najít dostupné duny, na nichž by tým ještě stihl otestovat jízdu v písku. Karla teď v Sedlčanech čeká kompletní čištění a rozložení do šroubků, aby mechanici mohli vše překontrolovat a následně namontovat nové díly, které už budou připravené na Dakar 2021.

Tisková zpráva týmu Big Shock! Racing [editováno]

Přehled nejdůležitějších událostí neobvyklé sezony 2020, novinky ze zákulisí jednotlivých týmů před Dakarem 2021, unikátní a rozsáhlé sondy do dakarské historie, zajímavé rozhovory a spoustu dalšího originálního dakarského čtení najdete na 160 stranách druhého čísla tištěného magazínu DAKARMANIA. Vychází 1. prosince!

Novinka

Mohlo by vás zajímat

Ignacio Casale, Dakar 2020

Dakar 2021: Ignacio Casale s Tatrou týmu Buggyra Racing

Tatra Buggyra Racing nasadí na Rally Dakar 2021 dvojici kamionů Tatra Phoenix. Novým kolegou Martina Šoltyse bude Ignacio Casale.

Více...
Design Dakar 2021, Tománek

Dakar 2021: Instaforex Loprais Praga Team se dvěma kamiony

Na Dakaru 2021 se mechanici Instaforex Loprais Praga Teamu nebudou starat pouze o závodní kamion Aleše Lopraise, ale také o druhý vůz.

Více...
Toyota, Ultimate Dakar Racing

Dakar 2021: Ouředníček se znakem Toyoty na kapotě

Tomáš Ouředníček potvrdil účast na Rally Dakar 2021. Masku jeho vozu už nebude zdobit modrý ovál Fordu, ale nápis Toyota.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu