Dakar 2021: Jantar Team chce útočit na top 10

Rubrika: Dakar 2021, Moto/Quad, Tiskové zprávy  

Poslední velký krok před startem 43. ročníku Rally Dakar 2021 absolvoval Jantar Team na konci listopadu, kdy vyvrcholily veškeré přípravy společným týmovým balením materiálu a jeho odvezením do Francie a předáním pořadateli k nalodění.

Jantar Team před Rally Dakar 2021
David Pabiška, Ján Miloň a Rudolf Lhotský před Rally Dakar 2021. © Jantar Team

David Pabiška a Rudolf Lhotský odstartují na Dakaru 2021 na motocyklech KTM 450 Rally Replica 2021, které si tým převzal na konci září. Motocykly jsou identické nejenom po technické, ale i designové stránce. Jezdci vyrazí do závodu se startovními čísly na červeném podkladu, který značí zařazení do kategorie Original by Motul (malle moto), tedy bez asistence. David Pabiška bude mít číslo 37 a Rudolf Lhotský 67.

Nezbytné zabalení veškerého vybavení a techniky tým absolvoval na konci listopadu.

Každý jezdec si musel připravit pneumatiky včetně výplně mousse, náhradní díly, servisní nářadí i osobní věci. A to vše do jedné malé bedny a jedné tašky, které účastníkům jedoucím bez asistence převáží z bivaku do bivaku pořadatelé.

„Na Dakar ‘21 jsme zvolili pneumatiky Dunlop, které mohou být v soubojích v kategorii bez asistence důležitým faktorem zejména pro svou výdrž. Dali jsme na zkušenosti Honzy Veselého, který na nich závodil loni a chválil si je,“ vysvětluje David Pabiška.

„Bez asistence pojedu poprvé, takže zabalit veškeré vybavení do jedné plechové bedny bylo ze začátku trochu náročné. Chtěl jsem mít všechno, ale postupnou selekcí se to nakonec podařilo,“ doplňuje Rudolf Lhotský.

DAKARMANIA #2
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

David Pabiška bez asistence absolvoval svůj první Dakar a vrací se tak ke svým kořenům.

„Je to stoprocentně nejtěžší třída na Dakaru, kde můžu využít všechny své zkušenosti z předchozích ročníků. Bude to těžké i psychicky, protože v týmu máte vždy podporu svého mechanika a lidí okolo, ale i proto na to budeme s Rudou dva a budeme se podporovat,“ plánuje Pabiška.

Naopak Lhotského čeká zcela nová zkušenost: „Účastníky malle moto jsem vždycky obdivoval. Každý rok ukazují, kam až se dají posouvat lidské možnosti. Je to další výzva mého života, kterou si mohu díky Jánu Miloňovi a Jantar Teamu splnit. Servis bude nová disciplína, se kterou se budeme muset vyrovnat. Ale motorky jsou nové a pro všechny případy máme možnost vyzvednout náhradní díly v kamionu KTM. Proto věřím, že budeme dělat převážně pouze základní servis.“

Oba závodníky čeká řada dalších novinek. Ani jeden z nich zatím nestartoval na Blízkém východě a zvykat si budou například také na airbagové bezpečnostní vesty.

„Zkušenosti, které jsme měli z předchozích Dakarů s oblečením, jsme museli totálně přehodnotit a pustit se do vývoje nové bundy. Vše jsme museli sladit s novým elektronickým typem offroad vesty, která vychází z modelu známého třeba z MotoGP. Nebylo to snadné, protože teprve během roku procházely vesty továrním vývojem. Seznam povolených typů byl zveřejněn až v srpnu,“ přibližuje situaci Pabiška. „Na přípravu bylo opravdu málo času, ale díky spolupráci s Bikers Crown ČR se nám podařilo najít optimální řešení. Každopádně doufáme, že v závodních podmínkách nebudeme vesty vůbec potřebovat.“

David Pabiška před Rally Dakar 2021
David Pabiška (KTM 450 Rally Replica, Jantar Team) před Rally Dakar 2021. © Jantar Team

Závodní příprava nebyla letos jednoduchá, naplánované závody se postupně rušily, a proto se tým připravoval převážně na českých tratích.

„Variant bylo na začátku mnoho, ale situace se měnila doslova každý týden. Chtěli jsme vyrazit do Maroka. V jednu chvíli to vypadalo, že se tam pojedou dvě soutěže během jednoho měsíce, což by bylo skvělé na logistiku a přepravu, ale oba podniky byly nakonec zrušeny. Nezbylo než odjet přípravu v domácích podmínkách. Není to pochopitelně ideální, ale kluci mají zkušenosti, ví, co je v přípravě potřeba udělat a přizpůsobili si ji tak, aby jim to vyhovovalo,“ vysvětluje majitel týmu Ján Miloň.

Covidem ovlivněná příprava ale nijak nesnížila plány a cíle na umístění na Dakaru 2021.

„Chci především zúročit všechny zkušenosti. Ve výsledcích chci figurovat vysoko, ale konkurence bude velká. S umístěním do desátého místa v kategorii budu velmi spokojený,“ říká David Pabiška.

A Rudolf Lhotský vidí své cíle velmi podobně: „Pro mě je hlavní metou dojet do cíle, ale věřím, že pokud člověk v této kategorii dostáhne cíle, dostaví se i výsledek. V kategorii nás jede třiatřicet. Pokud se mi podaří být v první polovině startovního pole, budu to považovat za úspěch.“

Rudolf Lhotský před Rally Dakar 2021
Rudolf Lhotský (KTM 450 Rally Replica, Jantar Team) před Rally Dakar 2021. © Jantar Team

Na začátku prosince odvezl tým veškerý materiál a motocykly do přístavu ve francouzském Marseille, kde vše předal organizátorům závodu. Odtud bude veškeré vybavení přepraveno lodí přímo do Saudské Arábie, kde si jej tým 30. prosince vyzvedne.

I když je technika na cestě, až do startu Dakaru bude celý tým v neustálém napětí. Všechny čeká ještě několik testů na koronavirus a pozitivní výsledek může veškerou přípravu zhatit.

Bezpečnostní zdravotní pokyny pořadatelů jsou nastavené stejně jako při cyklistické Tour de France. Při závodě vytvoří účastníci bublinu, do níž nebude mít přístup nikdo další. Vstupenkou do bivaku bude samozřejmě negativní test na covid-19, povinné je též očkování proti sezónní chřipce. Proto bude i konec roku pro jezdce náročnější. Kvůli maximálnímu snížení rizika nákazy budou muset omezit kontakt s ostatními a držet se ve vlastní dobrovolné karanténě.

„Navíc musíme do Saúdské Arábie odletět již 27. 12., protože nás po příletu čeká dvoudenní izolace a následný test. S tímto testem si budeme moci vyzvednou 30. 12. techniku v přístavu. Na Nový rok nás pak čekají technické přejímky a snad poslední test na covid,“ uzavírá Ján Miloň.

Pokud všechny finální procedury proběhnou bez problémů, pak se oba jezdci Jantar Teamu postaví v sobotu 2. ledna na startovní rampu v Džiddě. O den později se Dakar 2021 naplno rozjede úvodní etapou.

Tisková zpráva Jantar Teamu [editováno]

Novinka

Mohlo by vás zajímat

Eduard Nikolajev, Zoloto Kagana 2020

Kamaz dá první příležitost novému jezdci

Kamaz-Master pozvolna spěje ke generační obměně. První z nadějných mladíků dostane příležitost ukázat své řidičské schopnosti přímo v závodě.

Více...
Kevin Benavides, KTM

Dakarský vítěz Kevin Benavides mění barvy

Kevin Benavides opouští Hondu, na jejíž stroje spoléhal od počátku své kariéry v cross-country rally. Z týmu japonského

Více...
Tomáš Tomeček, Africa Race 2020

Africa Eco Race nebude kolidovat s Dakarem

Organizátoři Africa Eco Race pod vedením Jeana-Louise Schlessera učinili krok, jemuž se dlouho bránili. AER 2022 se pojede až počátkem jara.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu