Fesh Fesh na Baja España s novým speciálem

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Poněkud netradičně startuje ve španělském Teruelu v pátek 23. července v 8.30 populární rally Baja España Aragón. Závodní tým společnosti Fesh Fesh Group Tomáše Vrátného se soutěže účastní s novým speciálem. Jedná se o jedno z „ostrých“ testování na Rally Dakar.

Tomáš Vrátný, Baja Aragón 2021
Tomáš Vrátný/Bartłomiej Boba/Jaromír Martinec, Ford Cargo Evo I, Fesh Fesh Team. Shakedown před Baja Aragón 2021. © Fesh Fesh Team

Ostravský tým přijel do Španělska vyzkoušet nový kamion, jehož stavbu dokončil loni.

„Náš nový speciál je postavený na podvozku Tatra a má genetiku Fordu. Vzhledem k použitým komponentům je oficiální značkou vozidla Ford,“ představuje novinku majitel týmu a zároveň pilot Tomáš Vrátný. „Je to první vývojový stupeň ve stavbě další řady našich závodních speciálů. Proti našim původním ‚jamalkám‘ je například kabina posunuta kousek dál za přední nápravu, což poskytuje posádce lepší jízdní komfort a zvyšuje stabilitu a ovladatelnost vozu.“

Ford Cargo Evo I je dlouhý 6 100 mm, široký 2 540 mm, vysoký 3 310 mm a jeho rozvor činí 4 290 mm. Vozidlo o celkové hmotnosti 8 400 kg je postaveno na tatrováckém podvozku 4×4 a pohání jej třináctilitrový šestiválec o výkonu 1 000 koňských sil. Hnací trakt je doplněn šestistupňovou automatickou převodovkou Allison. Použitá kabina pochází z modelu Ford Cargo 1848T, kapota z Fordu L8501. Kamion je odpružen tlumiči Donerre.

Posádku vozidla se startovním číslem 705 tvoří Tomáš Vrátný, mechanikem je Jaromír Martinec a navigovat bude polský rallyový profesionál Bartłomiej Boba.

DAKARMANIA 2021
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

Baja Aragón je klasický kratší závod, který mnohé týmy vnímají jako tréninkovou platformu. Jede se v členité krajině středního Španělska v okolí města Teruel, kde terén svým charakterem připomíná marocké etapy. Trať je poměrně rychlá, ovšem tím zrádnější mohou být rozbité kamenité úseky. Soutěž je rovněž známá zrádnými klimatickými podmínkami – téměř pravidelně posádky zaskočí hustý přívalový déšť, který prašné cesty rázem promění v blátivou klouzačku. O to pestřejší pak celý závod je, a proto je mezi příznivci rally tak oblíbený.

Letošní ročník je rozdělen do dvou etap. Páteční speciálka měří 177 km, sobotní etapa je rozdělena na dvě rychlostní zkoušky o délce 150 a 212 km. V kategorii kamionů jede 10 posádek včetně českého Big Shock! Racingu Martina Macíka.

Tisková zpráva Fesh Fesh Group [editováno]

DAKARMANIA #4

Detailní shrnutí zásadních novinek a událostí sezony 2021, preview Rally Dakar 2022, obšírně zpracované kapitoly z dakarské historie, otevřené rozhovory a spoustu dalších zajímavostí naleznete v tištěném magazínu DAKARMANIA #4.

Dvakrát ročně 160 stran mimořádného čtení pro všechny milovníky cross-country rally. Objednávejte na eshop.dakarmania.cz.

Novinka

Mohlo by vás zajímat

Audi RS Q e-tron, testování Maroko 2021

Audi po testech v Maroku: Čeká nás spousta práce

Elektromotory poháněné Audi RS Q e-tron absolvovalo první testy v pouštních podmínkách. Tovární tým Audi strávil necelé dva týdny v Maroku.

Více...
Yazeed Al-Rajhi, Italian Baja 2021

Italian Baja: Al-Rajhi do čela světového poháru

Yazeed Al-Rajhi vyhrál Italskou baju 2021 a před závěrečným podnikem sezony se ujal vedení ve Světovém poháru FIA v cross-country bajách.

Více...
Gert Huzink, testy 2021

Druhá baterie zvýší výkon a sníží emise

MKR Technology má za sebou další intenzivní testování dakarských kamionů. Konstruktéři strávili několik dnů na písečném povrchu v Polsku.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu