Silk Way: Vjazovič zvyšuje náskok, další Mazy s problémy

Rubrika: Kamiony, Silk Way Rally  
/ Aktualizováno:

Posádka Sergeje Vjazoviče s kapotovaným Mazem 6440RR byla nejrychlejší i na první dlouhé rychlostní zkoušce letošního ročníku Silk Way Rally. Po dvou etapách si Bělorusové vybudovali na čele průběžného hodnocení už téměř sedmiminutový náskok.

Pondělní etapa Silk Way Rally 2019 provedla účastníky malebnou krajinou Burjatské republiky z Bajkalsku do Ulan-Ude. Ze 414 kilometrů se rovná polovina jela na čas v rámci měřeného úseku.

Vítězové krátké nedělní speciálky Sergej Vjazovič, Anton Zaporoščenko a Andrej Žigulin vyráželi na trať jako první z posádek kategorie kamionů. V první polovině testu se drželi na druhé pozici s více než minutovým odstupem od Antona Šibalova s Kamazem. Na rozdíl od soupeře ale perfektně zvládli závěr speciálky a v jejím cíli se mohli radovat z druhého etapového vítězství v řadě, které pochopitelně znamená také upevnění vedoucí pozice v průběžné klasifikaci.

Z pilotů Kamazu si dnes nejlépe počínal Andrej Karginov. Obhájci loňského vítězství trval průjezd rychlostní zkouškou o tři a půl minuty déle než Vjazovičovi. Druhý čas dne posunul Karginova na druhou příčku i v celkovém součtu.

Andrej Karginov, Silk Way Rally 2019
Andrej Karginov/Andrej Mokjejev/Ivan Malkov, Kamaz 43509, Kamaz-Master. Silk Way Rally 2019. © Red Bull Content Pool

Anton Šibalov chtěl Vjazoviče připravit o průběžné vedení a na mezičasech se ve virtuálním pořadí na první příčku skutečně vyhoupl. V závěru testu však ztratil skoro šest a tři čtvrtě minuty a po dvou dnech je třetí.

„Náročná speciálka kvůli obrovskému množství kamení. Museli jsme měnit kolo,“ vysvětlil příčinu ztráty Anton Šibalov. „Celkově jsme jeli dobře, ale defekt rozhodil náš rytmus. Ani nevím, kolikrát jsme dojeli Vjazoviče a dávali mu znamení, aby nás nechal předjet. Vždycky tvrdí, že signalizaci neslyší. Proto jsme museli jet v prachu za ním.“

„Požádali jsme organizátory závodu, aby situaci prozkoumali a zkontrolovali přístroj ve Vjazovičově voze. Pokud nefunguje, je nutné jej vyměnit nebo opravit. Jestliže fungoval a posádka signál obdržela, pak by měl [Vjazovič] vysvětlit své chování,“ uvedl manažer ruského týmu Sergej Savostin. „Upozorňuji, že se nejedná o protest, ale o žádost o vyjasnění situace. Kamaz-Master neusiluje o žádné sankce, jde nám jen o dodržování pravidel. Je potřeba zkontrolovat data z přístroje ve Vjazovičově stroji. V našem přístroji jsou data o všech signálech uložena.“

Jak ruský tým žádal, k situaci se vyjádřil i Sergej Vjazovič: „Pro kamiony to dnes bylo místy tak úzké, že jsme museli zvolnit, abychom bezpečně projeli. V jedné pasáži jsme dostihli několik vozů kategorie T3, ale neměli jsme je kudy předjet. Ztratili jsme trochu času, Anton Šibalov jednou použil signalizační zařízení, ale neměli jsme možnost, jak ho pustit před sebe. Jakmile jsme se dostali na širší cestu, buginy nám uvolnily cestu.“

Martin van den Brink, Silk Way Rally 2019
Martin van den Brink/Wouter de Graaff/Mitchel van den Brink, Renault CBH 385, Mammoet Rallysport. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

Martin van den Brink s Renaultem z dílen židoveckého MKR Technology v pondělí vybojoval etapový bronz (+6:25 min) a postoupil z páté na čtvrtou pozici. Od třetího Šibalova dělí Nizozemce dvě a půl minuty.

Výrazně si polepšil Ajrat Mardějev s dalším Kamazem. Dvojnásobný vítěz SWR začal v neděli velmi opatrně. Dnes ale dosáhl shodného času jako Šibalov a poskočil z dvanácté na pátou příčku.

Radost v táboře týmu MAZ-Sportauto kalí potíže obou trambusových 5309RR. Po včerejšku třetího Alexeje Višněvského zradil palivový systém a etapu nedokončil. Alexandr Vasiljevskij ztratil v důsledku technických problémů 27 minut.

V úterý přivítá účastníky Silk Way Rally poprvé v historii soutěže Mongolsko. Etapa z Ulan-Ude do Ulánbátaru měří celkem 691 kilometrů a je druhá nejdelší z letošního ročníku.

Trať rychlostní zkoušky (243 kilometrů) šplhá nahoru a dolů a bude náročná na navigaci. Úvod v horách (až 1000 m n. m.) zkomplikuje změť cest, nebezpečí představují hluboké strže. V další části speciálky sestoupí soutěžící do lesů v podhůří, budou se muset vypořádat s několika brody, aby se následně znovu vrátili do hor (až 1500 m n. m.). Závěr testu se pojede na planině se spoustou paralelních cest.

Silk Way Rally 2019
KAMIONY
Průběžné pořadí po 2. etapě
1. Vjazovič / Zaporoščenko / Andrej Žigulin MAZ 6440RR 3:04:14
2. Karginov / Mokjejev / Malkov Kamaz 43509 +6:57
3. Šibalov / Nikitin / Tatarinov Kamaz 43509 +7:38
4. Van den Brink / De Graaff / Van den Brink Renault CBH 385 +10:08
5. Mardějev / Svistunov / Kreněv Kamaz 43509 +15:13
6. Garrouste / Minaudier / Martinez Iveco Trakker +16:52
7. Kuprijanov / Kuprijanov / Galjautdinov Kamaz 4326 +19:32
8. Hanawa / Hanawa / Suzuki Hino 600 +25:59
9. Vasiljevskij / Novikov / Muriljev MAZ 5309RR +31:42
10. Sugawara / Somemija / Močizuki Hino 500 +32:55

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu