Po kontrole jasno: Šibalov si na Vjazoviče stěžoval neoprávněně

Rubrika: Kamiony, Silk Way Rally  
/ Aktualizováno:
Anton Šibalov, Silk Way Rally 2019

Sergej Vjazovič s Mazem svého konkurenta v boji o první místo v kategorii kamionů záměrně nezdržoval. Na chování běloruského závodníka si po druhé etapě Silk Way Rally stěžoval Anton Šibalov z týmu Kamaz. Následná kontrola dat výstražných zařízení v obou vozech ale prokázala, že chyba byla spíše na straně ruského závodníka.

Vedoucího Sergeje Vjazoviče s kapotovaným Mazem a druhého Antona Šibalova dělilo před pondělní druhou etapou Silk Way Rally 2019 pouhých 56 sekund. Rychlostní zkoušku, která se jela z velké části na úzkých cestách v lesích, rozjel pilot Kamazu velmi svižně a na prvním mezičase měl před soupeřem náskok minuty a tři čtvrtě. Oba kamiony startující ve dvouminutových intervalech tak v daném okamžiku na trati dělilo pouhých patnáct sekund.

Šibalov v prachu za soupeřem prorazil pneumatiku, ztratil skoro sedm minut a v cíli etapy byl hodně nespokojený. Vedení týmu Kamaz proto organizátory vyzvalo, aby prověřili tzv. sentinel ve Vjazovičově voze.

Sergej Vjazovič, Silk Way Rally 2019
Sergej Vjazovič/Anton Zaporoščenko/Andrej Žigulin, MAZ 6440RR, MAZ-Sportauto. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

K incidentu došlo v úzkém a kluzkém úseku, kde kapotovaný MAZ uvízl za několika pomalejšími osobními vozy. Jakmile se cesta rozšířila, Vjazovič auta předjel a Šibalovovi poodjel.

„O tom, že jsme údajně nepustili Šibalova, jsme se dozvěděl několik hodin po dojezdu do cíle. Navíc od lidí z našeho týmu, nikoliv od organizátorů nebo soupeřů,“ řekl Sergej Vjazovič.

Následně sami Bělorusové požádali o kontrolu zařízení na svém „kapotniku“. Ukázalo se, že sentinel funguje správně. Komisaři nalezli údaje o jediném Šibalovově signálu, který soupeř vyslal v okamžiku, kdy oba vozy dělilo 328 metrů. Podle regulí soutěže je účastník povinen pustit soupeře do patnácti sekund od obdržení třetího signálu. Na základě získaných poznatků organizátoři potvrdili, že Vjazovič pravidla neporušil.

Prohlídkou prošly přístroje z Mazu i Kamazu. Ukázalo se, že chyba byla spíše na straně Šibalovovy posádky, která signály vysílala o něco dříve, než měla.

„Je zajímavé, že podle přístroje v Šibalovově voze nám skutečně poslal spoustu signálů. Jenže to udělal ve chvíli, kdy byl ještě mimo zónu našeho příjmu. Jeho signály k nám zkrátka nedošly. Respektujeme posádky týmu Kamaz a jsme rádi, že se konflikt vyřešil. Jen to potvrzuje, jak vážně všichni bereme souboj o vítězství a rveme se o každou sekundu,“ uzavřel Vjazovič.

Mohlo by vás zajímat

Michael Metge, Merzouga Rally 2019

Aragón: Tovární týmy i české překvapení [seznam přihlášených]

Velmi solidním obsazením se může Baja Aragón 2019 pochlubit i v kategorii motocyklů. Třetí a zároveň předposlední podnik Světového

Více...
Jaroslav Valtr, testování Tunisko 2019

Aragón: Macík, Valtr i Bonver Dakar Project [seznam přihlášených]

České týmy se příští víkend na Baja Aragón pokusí prodloužit vítěznou sérii, kterou na španělské soutěži v kategorii kamionů

Více...
Martin Prokop, Baja Aragón 2018

Aragón: Trojice českých jezdců proti silné konkurenci [seznam přihlášených]

Baja Aragón patří k nejpopulárnějším cross-country závodům na evropském kontinentu a startovní listina 36. ročníku výsadní postavení španělského podniku

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu