Po kontrole jasno: Šibalov si na Vjazoviče stěžoval neoprávněně

Rubrika: Kamiony, Silk Way Rally  
/ Aktualizováno:

Sergej Vjazovič s Mazem svého konkurenta v boji o první místo v kategorii kamionů záměrně nezdržoval. Na chování běloruského závodníka si po druhé etapě Silk Way Rally stěžoval Anton Šibalov z týmu Kamaz. Následná kontrola dat výstražných zařízení v obou vozech ale prokázala, že chyba byla spíše na straně ruského závodníka.

Vedoucího Sergeje Vjazoviče s kapotovaným Mazem a druhého Antona Šibalova dělilo před pondělní druhou etapou Silk Way Rally 2019 pouhých 56 sekund. Rychlostní zkoušku, která se jela z velké části na úzkých cestách v lesích, rozjel pilot Kamazu velmi svižně a na prvním mezičase měl před soupeřem náskok minuty a tři čtvrtě. Oba kamiony startující ve dvouminutových intervalech tak v daném okamžiku na trati dělilo pouhých patnáct sekund.

Šibalov v prachu za soupeřem prorazil pneumatiku, ztratil skoro sedm minut a v cíli etapy byl hodně nespokojený. Vedení týmu Kamaz proto organizátory vyzvalo, aby prověřili tzv. sentinel ve Vjazovičově voze.

Sergej Vjazovič, Silk Way Rally 2019
Sergej Vjazovič/Anton Zaporoščenko/Andrej Žigulin, MAZ 6440RR, MAZ-Sportauto. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

K incidentu došlo v úzkém a kluzkém úseku, kde kapotovaný MAZ uvízl za několika pomalejšími osobními vozy. Jakmile se cesta rozšířila, Vjazovič auta předjel a Šibalovovi poodjel.

„O tom, že jsme údajně nepustili Šibalova, jsme se dozvěděl několik hodin po dojezdu do cíle. Navíc od lidí z našeho týmu, nikoliv od organizátorů nebo soupeřů,“ řekl Sergej Vjazovič.

Následně sami Bělorusové požádali o kontrolu zařízení na svém „kapotniku“. Ukázalo se, že sentinel funguje správně. Komisaři nalezli údaje o jediném Šibalovově signálu, který soupeř vyslal v okamžiku, kdy oba vozy dělilo 328 metrů. Podle regulí soutěže je účastník povinen pustit soupeře do patnácti sekund od obdržení třetího signálu. Na základě získaných poznatků organizátoři potvrdili, že Vjazovič pravidla neporušil.

Prohlídkou prošly přístroje z Mazu i Kamazu. Ukázalo se, že chyba byla spíše na straně Šibalovovy posádky, která signály vysílala o něco dříve, než měla.

„Je zajímavé, že podle přístroje v Šibalovově voze nám skutečně poslal spoustu signálů. Jenže to udělal ve chvíli, kdy byl ještě mimo zónu našeho příjmu. Jeho signály k nám zkrátka nedošly. Respektujeme posádky týmu Kamaz a jsme rádi, že se konflikt vyřešil. Jen to potvrzuje, jak vážně všichni bereme souboj o vítězství a rveme se o každou sekundu,“ uzavřel Vjazovič.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu