Baja Aragón: Macík dohnal ztrátu a vede

Rubrika: Baja Aragón, Kamiony  
/ Aktualizováno:

Posádka Martina Macíka má za sebou první závodní den s novým speciálem Iveco PowerStar. V průběhu úvodní etapy Baji Aragón smazala téměř dvouminutovou ztrátu a do sobotní části soutěže půjde z první pozice.

Do Baji Aragón 2019 odstartovalo devět kamionů. K horkým favoritům patřily české posádky Martina Macíka ml. a Jaroslava Valtra s novými speciály Iveco.

Na trať úvodní rychlostní zkoušky (165 km) se jako první vydal obhájce loňského vítězství Valtr se svými syny Jaroslavem mladším a Michalem. Do poloviny testu se rodinná posádka držela v kontaktu s vedoucím Macíkem. Jenže na 124. km se naděje šternberského jezdce na vynikající výsledek rozplynuly. Žluté Iveco zastavil pravděpodobně spadlý řemen.

Valtrovi sice přibližně po hodině a půl pokračovali, ale za třetím mezičasem (132. km) opustili trať rychlostní zkoušky a po běžných komunikacích se vydali zpět do bivaku v Teruelu. Přidělený čas odsunul žluté Iveco na chvost startovního pole.

Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a debutujícím palubním mechanikem Davidem Švandou měli první speciálku výborně rozjetou. Ještě na 132. kilometru vedli s náskokem 5:39 min před Španělem Aguirregaviriou s Mercedesem, jenže v úplném závěru se dostali do potíží.

Martin Macík, Baja Aragón 2019
Martin Macík/František Tomášek/David Švanda, Iveco PowerStar, Big Shock Racing. Shakedown před Baja Aragón 2019. © Big Shock Racing

„Do posledního kilometru to bylo dobré, pak jsme ale prorazili gumu. Musím říct, že takhle jsem se už dlouho neproletěl. Byl tam takový výjezd na druhou pistu, v roadbooku jen jeden vykřičník. Ale když jsme vyletěli nahoru, byla tam asi půlmetrová až metrová díra. Tu jsme nabrali, Karel se vznesl a šel pravá, levá, nahoru, dolů,“ popsal Martin Macík v cíli speciálky. „Nějak jsme to ustáli. Odnesli jsme to prasklou gumou, máme ohnuté nějaké péro, ale nic hrozného.“

Vedení se ujal Aguirregaviria. Nezbytná výměna pneumatiky odsunula Macíka na druhou pozici (+1:42 min).

Na kratší podvečerní erzetě (87 km) byl Macík nejrychlejší, přestože jel tři čtvrtiny testu v náročném kamenitém terénu bez serva. Aguirregaviriu porazil o tři minuty a šest sekund a odsunul jej na druhou pozici. Třetí je Španěl Javier Mariezcurrena s Tatrou Jamal ostravského týmu Fesh Fesh.

Valtr dosáhl s opraveným vozem třetího času (+4:11 min), celkově však se ztrátou dvou a půl hodiny figuruje až na devátém místě. Nicméně výsledek tentokrát není pro Valtr Racing Team nijak důležitý. Ve Španělsku jde hlavně o ostrý test nového vozu.

O konečných výsledcích Baji Aragón rozhodnou dvě sobotní speciálky. Bojovat se bude na stejných úsecích jako v pátek. Na rozdíl od dneška však kamiony začnou kratší erzetou Sur a na závěr se budou muset vypořádat se 165 kilometry testu Notre.

Baja Aragón 2019
KAMIONY
po 1. etapě (RZ2)
1.Macík / Tomášek / ŠvandaIveco PowerStar3:55:41
2.Aguirregaviria / Salisi / PereraMercedes 1844-SK+2:06
3.Mariezcurrena / Irribaren / VitoriaTatra Jamal+26:27
4.Jacoste / Celma / PieraMercedes 1844-AK+40:42
5.Herrero / Hernando / BerasategiMAN TGA 480 6×6+50:34
6.Vila / Martinez / ReyMAN 19 422+1:16:23
7.Gonzalez / Gonzalez / SalviatTatra Jamal+1:23:08
8.Del Pozo / Cesterosi / Cerezo / GarciaPegaso 2223+1:38:40
9.Valtr / Valtr / ValtrIveco PowerStar+2:30:59
eShop DAKARMANIA

Mohlo by vás zajímat

Nasser Al-Attiyah, Dakar 2020

Al-Attiyah: Technické předpisy nejsou fér

Nasser Al-Attiyah je přesvědčen, že technické předpisy nebyly při Dakaru 2020 nastaveny správně, a očekává, že v dojde reglementu ke změnám.

Více...
Fernando Alonso, Dakar 2020

Alonso: Jestli se vrátím, tak jedině pro vítězství

Při své první účasti na Rally Dakar vybojoval Fernando Alonso v kategorii automobilů třinácté místo a stal se nejlepším nováčkem. Španěl nevylučuje návrat.

Více...
Zdeněk Tůma, Dakar 2020

Tůma v euforii. Potřetí Casale

Ignacio Casale se po koketování s buginami SSV vrátil zpátky na čtyřkolku a vyplatilo se. V cíli Dakaru 2020 slavil třetí vítězství v této kategorii.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu