Baja Aragón: Macík dohnal ztrátu a vede

Rubrika: Baja Aragón, Kamiony  
/ Aktualizováno:

Posádka Martina Macíka má za sebou první závodní den s novým speciálem Iveco PowerStar. V průběhu úvodní etapy Baji Aragón smazala téměř dvouminutovou ztrátu a do sobotní části soutěže půjde z první pozice.

Do Baji Aragón 2019 odstartovalo devět kamionů. K horkým favoritům patřily české posádky Martina Macíka ml. a Jaroslava Valtra s novými speciály Iveco.

Na trať úvodní rychlostní zkoušky (165 km) se jako první vydal obhájce loňského vítězství Valtr se svými syny Jaroslavem mladším a Michalem. Do poloviny testu se rodinná posádka držela v kontaktu s vedoucím Macíkem. Jenže na 124. km se naděje šternberského jezdce na vynikající výsledek rozplynuly. Žluté Iveco zastavil pravděpodobně spadlý řemen.

Valtrovi sice přibližně po hodině a půl pokračovali, ale za třetím mezičasem (132. km) opustili trať rychlostní zkoušky a po běžných komunikacích se vydali zpět do bivaku v Teruelu. Přidělený čas odsunul žluté Iveco na chvost startovního pole.

Martin Macík s navigátorem Františkem Tomáškem a debutujícím palubním mechanikem Davidem Švandou měli první speciálku výborně rozjetou. Ještě na 132. kilometru vedli s náskokem 5:39 min před Španělem Aguirregaviriou s Mercedesem, jenže v úplném závěru se dostali do potíží.

Martin Macík, Baja Aragón 2019
Martin Macík/František Tomášek/David Švanda, Iveco PowerStar, Big Shock Racing. Shakedown před Baja Aragón 2019. © Big Shock Racing

„Do posledního kilometru to bylo dobré, pak jsme ale prorazili gumu. Musím říct, že takhle jsem se už dlouho neproletěl. Byl tam takový výjezd na druhou pistu, v roadbooku jen jeden vykřičník. Ale když jsme vyletěli nahoru, byla tam asi půlmetrová až metrová díra. Tu jsme nabrali, Karel se vznesl a šel pravá, levá, nahoru, dolů,“ popsal Martin Macík v cíli speciálky. „Nějak jsme to ustáli. Odnesli jsme to prasklou gumou, máme ohnuté nějaké péro, ale nic hrozného.“

Vedení se ujal Aguirregaviria. Nezbytná výměna pneumatiky odsunula Macíka na druhou pozici (+1:42 min).

Na kratší podvečerní erzetě (87 km) byl Macík nejrychlejší, přestože jel tři čtvrtiny testu v náročném kamenitém terénu bez serva. Aguirregaviriu porazil o tři minuty a šest sekund a odsunul jej na druhou pozici. Třetí je Španěl Javier Mariezcurrena s Tatrou Jamal ostravského týmu Fesh Fesh.

Valtr dosáhl s opraveným vozem třetího času (+4:11 min), celkově však se ztrátou dvou a půl hodiny figuruje až na devátém místě. Nicméně výsledek tentokrát není pro Valtr Racing Team nijak důležitý. Ve Španělsku jde hlavně o ostrý test nového vozu.

O konečných výsledcích Baji Aragón rozhodnou dvě sobotní speciálky. Bojovat se bude na stejných úsecích jako v pátek. Na rozdíl od dneška však kamiony začnou kratší erzetou Sur a na závěr se budou muset vypořádat se 165 kilometry testu Notre.

Baja Aragón 2019
KAMIONY
po 1. etapě (RZ2)
1.Macík / Tomášek / ŠvandaIveco PowerStar3:55:41
2.Aguirregaviria / Salisi / PereraMercedes 1844-SK+2:06
3.Mariezcurrena / Irribaren / VitoriaTatra Jamal+26:27
4.Jacoste / Celma / PieraMercedes 1844-AK+40:42
5.Herrero / Hernando / BerasategiMAN TGA 480 6×6+50:34
6.Vila / Martinez / ReyMAN 19 422+1:16:23
7.Gonzalez / Gonzalez / SalviatTatra Jamal+1:23:08
8.Del Pozo / Cesterosi / Cerezo / GarciaPegaso 2223+1:38:40
9.Valtr / Valtr / ValtrIveco PowerStar+2:30:59
Novinka

Mohlo by vás zajímat

Martin Macík, testování Milovice 2020

Martin Macík: Pořád mám co dokazovat

Martina Macíka mladšího jsme vyzpovídali v průběhu dvoudenních testů týmu Big Shock Racing v Milovicích. A mluvili jsme nejen o technických novinkách.

Více...
Rudolf Lhotský, Baja Szczecinek 2020

Oba jezdci Jantar teamu přijati na Dakar 2021

Minulý týden provedli pořadatelé Rally Dakar 2021 selekci přihlášek motorkářů. Jantar team obdržel potvrzení startu pro oba své jezdce.

Více...
Miroslav Zapletal, Baja Szczecinek 2020

Baja Szczecinek: Stříbro pro Zapletala

Kuba Przygoński potvrdil na Baje Szczecinek roli favorita, ale tučnou porci cenných bodů získal také Miroslav Zapletal.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu