Premiérová sezona Extreme E odstartuje u Růžového jezera

Rubrika: Auto, Extreme E  
/ Aktualizováno:

Pět zajímavých lokalit na čtyřech kontinentech, z nichž dvě mají relativně úzkou vazbu na nejslavnější maratonskou rally světa. Tak vypadá kalendář premiérové sezony nové série Extreme E, která odstartuje koncem ledna 2021.

Logo Extreme E
© Extreme E

Růžové jezero ležící přibližně třicet kilometrů od senegalské metropole Dakaru bývalo v minulosti tradiční kulisou poslední etapy Rally Dakar. V současnosti k němu každý leden míří účastníci Africa Eco Race. Napřesrok nebudou sami. Jen několik dní po jejich odjezdu se na pruhu země mezi Atlantickým oceánem a malebným jezerem utká dvanáctka týmů s identickými elektrickými speciály Odyssey 21 v historicky prvním podniku Extreme E.

Plovoucí paddock na palubě RMS St. Helena, která se v minulosti plavila ve službách britské královské pošty, se následně přesune k břehům Saúdské Arábie, kde se bude podobně jako při Dakaru 2020 závodit v poušti nedaleko Al Uly.

Třetí podnik bude hostit nepálské království Mustang. Závod se uskuteční ve výšce 2750 metrů nad mořem v údolí řeky Kali Gandaki, jež je nejhlubším kaňonem světa. Po letní přestávce se pojede v sousedství ledovce nedaleko grónského fjordu Kangerlussuaq a v říjnu sezona vyvrcholí v deštném pralese brazilského státu Pará.

Kalendář Extreme E 2021
22-24/01 Růžové jezero, Dakar, Senegal
04-06/03 Sharaan, Al Ula, Saúdská Arábie
06-08/05 Údolí řeky Kali Gandaki, oblast Mustang, Nepál
27-29/08 Kangerlussuaq, Grónsko
29-31/10 Santarém, Pará, Brazílie

„Když jsme se před několika měsíci vydali touto cestou, neměl jsem představu, jaká bude. Od té chvíle jsem navštívil pět pozoruhodných míst naší planety, z nichž každé čelí vlastním problémům v důsledku změny klimatu a lidské činnosti,“ říká zakladatel a výkonný ředitel Extreme E Alejandro Agag, jenž chce prostřednictvím nové série na ekologické problémy hlasitě upozorňovat. „Byla to životní lekce. Během šesti měsíců jsem na vlastní oči viděl, jaký vliv má změna klimatu, a setkal se s lidmi, kteří její dopady pociťují na vlastní kůži. Každého, kdo ji popírá nebo si neuvědomuje problémy, jež způsobuje, zvu, aby se na tuto cestu vydal společně s námi.“

Žádný z podniků Extreme E se nepojede na území větším než deset kilometrů čtverečních. Ve snaze o co nejmenší dopad na životní prostředí chtějí stavitelé tratí v maximální možné míře využít přírodních podmínek na daném místě bez budování umělých překážek.

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu