Macík o víkendu odstartuje do Baja Drawsko a hledá duny

Rubrika: Tiskové zprávy  
/ Aktualizováno:

Přípravy týmu Big Shock! Racing na Dakar 2021 jsou v plném proudu. Závodní kamion Iveco dostal automatickou převodovku a prošel řadou plánovaných technických vylepšení, o která se postarali mechanici v sedlčanských dílnách. Posádka Martin Macík, František Tomášek, David Švanda si upravený stroj už vyzkoušela v závodním tempu během Baja Poland a v Drawsku si zazávodí také tento víkend (9. a 10. října).

Martin Macík, Baja Poland 2020
Martin Macík ml./František Tomášek/David Švanda, Iveco Powerstar, Big Shock! Racing. Baja Poland 2020. © Big Shock! Racing

Podle původních plánů měla být další součástí příprav Rallye du Maroc. Závod byl ale z bezpečnostních důvodů spojených s koronavirem zrušen, respektive nahrazen Andalucía Rally. Ve startovních listinách španělské rally však chybí kategorie kamionů. Proto se žlutý speciál týmu Big Shock! Racing v pátek 9. října rozjede na trénink v rámci polského závodu Baja Drawsko.

Není to první změna v letošní divoké sezóně, plné nečekaných událostí. Členové týmu Big Shock! Racing jsou přesto přesvědčení, že se 3. ledna v saúdskoarabské Džiddě postaví na start dalšího Dakaru. A budou dobře připravení. Scénářů, jak budou poslední tři měsíce zbývající do startu příštího ročníku legendárního závodu probíhat, je několik a zůstává v nich stále pár neznámých.

Hledáme duny

Protože zrušená Rallye du Maroc měla pomoci posádce sžít se s automatickou převodovkou v dunách, bylo třeba rychle najít jiné písečné terény. To v aktuální situaci nebylo úplně snadné. Volba nakonec padla na El Chott – Rallye de Tunisie. Do devítidenního závodu, vedoucího saharskou pouští, měl týmový kamion Iveco pilotovaný osvědčenou posádkou odstartovat už 25. října. Dnes jsme se ale dozvěděli, že je rally zrušena. Proto hledání dostupných dun dále pokračuje.

Magazín DAKARMANIA
KLIKNUTÍM na obrázek přejděte DO E-SHOPU

„Máme Karla dobře nastaveného pro tvrdé terény, kamení, pisty. Ale zatím jsme neměli možnost projet ho v dunách, kde se bude automat chovat zase trochu jinak. V jemnějším písku chceme pracovat i s nastavením podvozku. Věříme, že se nám do písku ještě podaří vyjet, abychom na základě testů upravili vše potřebné,“ vysvětluje palubní mechanik David Švanda.

Jak se dostat do Saúdské Arábie?

Otázkou zatím také zůstává, jak se v lednu české posádky do Saúdské Arábie dostanou.

„V tuto chvíli je ve hře několik možností. Pomoc se zajištěním letů nám nabídl organizátor. Ale současně řešíme i variantu, že bude vypraveno speciální letadlo, které na Dakar přepraví české účastníky. V tuto chvíli už probíhají jednání, abychom měli k dispozici varianty možných řešení a mohli vybrat tu nejpraktičtější,“ říká šéf týmu Big Shock! Racing Martin Macík starší.

Tentokrát bez pánské jízdy

Podle zpráv, které má tým Big Shock! Racing zatím k dispozici, běží přípravy na Dakar 2021 podle plánu. Organizátoři v tuto chvíli vytyčují trať a řeší logistiku spojenou se závodem. Opatření na Dakaru by měla být obdobná jako během Tour de France, která je organizována stejným pořadatelem, francouzskou společností ASO.

Martin Macík, Baja Poland 2020
David Švanda, František Tomášek a Martin Macík ml. v cíli Polské baji 2020. © Big Shock! Racing

„Máme informaci, že první bivak bude přímo v místě technických a administrativních přejímek, na stadionu za Džiddou, stejně jako loni. Zřejmě tu budeme v uzavřeném prostoru, spolu s dalšími účastníky závodu. Bohužel, aktuální situace nám nedovolí absolvovat oblíbenou aklimatizaci posádky. Takže tradiční pánská jízda tentokrát nebude,“ říká navigátor František Tomášek.

Dakar s rouškou

Členové týmu Big Shock! Racing berou jako samozřejmost, že budou během Dakaru respektovat všechna bezpečnostní opatření organizátorů.

„Už se těšíme. Zřejmě budou roušky, dezinfekce, oddělené sektory… Ale to není problém. Nemyslím si, že by se průběh příštího Dakaru měl nějak zásadně lišit od všech ostatních. Předpokládám, že před odjezdem všichni projdeme testy a během závodu se budeme pohybovat v uzavřené skupině. Takže žádná zásadní změna. Každý rok se v bivaku stýkáme hlavně v rámci týmu. Na další kontakty ani není prostor,“ popisuje situaci Martin Macík, který si přeje, aby byla i letos pozornost soustředěna hlavně na dění na trati. To bude podle něj pro diváky stejně zajímavé a pro závodníky stejně náročné, jako kdykoliv jindy.

Tisková zpráva týmu Big Shock! Racing [editováno]

Kompletní přehled nejdůležitějších událostí neobvyklé sezony 2020, novinky ze zákulisí jednotlivých týmů před Dakarem 2021, tři rozsáhlé a jedinečné sondy do truckerské historie Rally Dakar, zajímavé rozhovory a spoustu dalšího originálního dakarského čtení najdete na 160 stranách druhého čísla tištěného magazínu DAKARMANIA. Vychází 1. prosince!

Novinka

Mohlo by vás zajímat

Josef Macháček, Dakar 2021

Potvrzeno pořadatelem Dakaru: Macháček kategorii nevyhrál

Odpověď na e-mail, který organizátorům Rally Dakar zaslala redakce, potvrdila správnost výkladu rozdělení kategorií a skupin na soutěži.

Více...
Kapotnik Kamaz

Kamaz postaví zbrusu nový „kapotnik“. Může s ním na Dakar

Kamazu už nic nebrání, aby v budoucnu na Dakaru nasadil kapotový speciál. Díky úpravám technických předpisů padla jedna z překážek.

Více...
Sestry Kolocovy, Dakar 2021

FIA odsoudila nevhodné komentáře a vyjádřila podporu dívkám a mladým ženám

FIA odsoudila nevhodné komentáře pronesené na Dakaru a vyjádřila záměr dále podporovat dívky a mladé ženy v motorsportu.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu