Silk Way: Vjazovič havaroval. V čele tři Kamazy

Rubrika: Kamiony, Silk Way Rally  
/ Aktualizováno:

První čínská etapa Silk Way Rally 2019 měla zásadní vliv na průběh závodu v kategorii kamionů. Dosud vedoucí Sergej Vjazovič s Mazem neodolal tlaku ze strany Kamazů a havaroval. Bělorus dnešní speciálku nedokončil.

Nedělní etapa z Bayinbaolige do Che-lan-šanu byla z letošního ročníku Silk Way Rally nejdelší (786 km). Cestou z bivaku na start speciálky musely posádky nejprve zdolat 430 kilometrů spojovacího úseku. Rychlostní zkouška dlouhá 327 km zavedla soutěžní stroje nejprve do prvních dun. Následně trať směrem k cíli zrychlovala. Menu osmé etapy bylo pestré. Organizátoři namixovali pouštní úseky s vyschlými řečišti, roklinami, kaňony i stepními pasážemi.

Po úvodních dvou dějstvích v ruské tajze a mongolských stepích vedl Sergej Vjazovič (MAZ) s více než 16minutovým náskokem před nejrychlejším z trojice konkurenčních Kamazů.

„Bude záležet na podmínkách během tří závěrečných etap. Jsme tu proto, abychom otestovali náš nový kamion. Proto pojedeme v každá situaci na hraně, abychom viděli, jestli má nějaké slabiny. I v Číně do toho půjdeme naplno, protože dosud se nám tato taktika vyplácí,“ sliboval Sergej Vjazovič po sobotní spojovací etapě, při které se nezávodilo a karavana soutěže překročila mongolsko-čínskou hranici.

Sergej Vjazovič, Silk Way Rally 2019
Sergej Vjazovič/Anton Zaporoščenko/Andrej Žigulin, MAZ 6440RR, MAZ-Sportauto. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

Zmíněna strategie přestala Sergeji Vjazovičovi, Antonu Zaporoščenkovi a Andreji Žigulinovi fungovat v písku pouště Gobi. Na 33. kilometru šli Bělorusové s „kapotnikem“ při zdolávání jedné z dun přes střechu. Vůz přistál na kolech a chvíli se zdálo, že bude schopen pokračovat. Po dvou stech metrech se však zastavil.

Posádka se vydala na obhlídku škod. Výsledkem nechtěného kotrmelce byla značně pochroumaná nástavba a pomačkaná střecha kabiny rudého kamionu. Zásadní však bylo poškození ochranného rámu. Šéf týmu MAZ-Sportauto se vrátil na start měřeného úseku a ze soutěže odstoupil.

„Při přejíždění duny jsem viděl Vjazoviče stojícího vlevo. Zdálo se, že posádka je v pořádku a nevšiml jsem si ani žádného poškození kamionu,“ popsal Anton Šibalov. „Pokračovali jsme svou cestou, aniž bychom riskovali. Duny byly mnohem prudší než v předchozích letech. Předek vozu trefil každý hřeben, než se přes dunu přehoupl. Naštěstí jsme nemuseli zastavovat.”

Anton Šibalov, Silk Way Rally 2019
Anton Šibalov/Dmitrij Nikitin/Ivan Tatarinov, Kamaz 43509, Kamaz-Master. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

První tři místa v hodnocení rychlostní zkoušky i v průběžné klasifikaci nyní patří Kamazům. První etapové vítězství získali Anton Šibalov, Dmitrij Nikitin a Ivan Tatarinov. Dnes byli o více než osm minut rychlejší než posádky Ajrata Mardějeva a Andreje Karginova, jehož limitovaly problémy s řízením.

V celkovém součtu má Šibalov před Karginovem k dobru téměř 16 minut.

Martin van den Brink, Silk Way Rally 2019
Martin van den Brink/Wouter de Graaff/Mitchel van den Brink, Renault CBH 385, Mammoet Rallysport. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

Martin van den Brink s Renaultem se posunul na čtvrté místo celkově. Na průjezd speciálkou potřeboval Nizozemec téměř o tři čtvrtě hodiny více než Šibalov a jeho odstup od třetího Mardějeva narostl z 20 na 55 minut.

Lépe než jezdec týmu Mammoet Rallysport si dnes počínali Alexej Višněvskij a Alexandr Vasiljevskij. Piloti trambusových Mazů si připsali čtvrtý, resp. pátý čas. Po technických problémech v průběhu prvního týdne soutěže však figurují s více než čtyřhodinovou ztrátou na šesté a sedmé pozici absolutně.

Předposlední etapa Silk Way Rally 2019 zavede v pondělí 15. července soutěžící z Che-lan-šanu do Ťia-jü-kuan. Rychlostní zkouška dlouhá 290 kilometrů nabídne znovu kombinaci dun, písečných úseků a rychlejších šotolinových tratí.

Silk Way Rally 2019
KAMIONY
Průběžné pořadí po 8. etapě
1. Šibalov / Nikitin / Tatarinov Kamaz 43509 19:21:57
2. Karginov / Mokjejev / Malkov Kamaz 43509 +15:56
3. Mardějev / Svistunov / Kreněv Kamaz 43509 +25:04
4. Van den Brink / De Graaff / Van den Brink Renault CBH 385 +1:20:23
5. Kuprijanov / Kuprijanov / Galjautdinov Kamaz 4326 +1:31:56
6. Višněvskij / Haranin / Něvěrovič MAZ 5309RR +4:07:37
7. Vasiljevskij / Novikov / Muriljev MAZ 5309RR +4:24:50

Mohlo by vás zajímat

Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais, Jaroslav Valtr ml., Jiří Stross a Instaforex Loprais Praga Team slaví stříbro

Dlouhé čekání je u konce. Aleš Loprais se na Rally Dakar vrací na stupně vítězů v konečném hodnocení

Více...
Vimos No. 55, Iveco "Čenda", Dakar 2023 & 2024

JIŽ SKLADEM : Iveco Macíkovy posádky z Dakaru 2023 a 2024

Vimos uvádí na trh další zajímavou novinku, jež bude nepochybně naprostou nutností pro všechny dakarské fanoušky, kteří zároveň propadli kouzlu papírového modelářství.

Více...
Aleš Loprais, Dakar 2024

Dakar 2024: Aleš Loprais urval etapové vítězství i na prázdném kole!

Předposlední etapa Dakaru 2024 stála za to! V několika kategoriích se dnes měnilo pořadí na medailových příčkách a divoký průběh měla i mezi kamiony.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu