Silk Way: Vjazovič havaroval. V čele tři Kamazy

Rubrika: Kamiony, Silk Way Rally  
/ Aktualizováno:

První čínská etapa Silk Way Rally 2019 měla zásadní vliv na průběh závodu v kategorii kamionů. Dosud vedoucí Sergej Vjazovič s Mazem neodolal tlaku ze strany Kamazů a havaroval. Bělorus dnešní speciálku nedokončil.

Nedělní etapa z Bayinbaolige do Che-lan-šanu byla z letošního ročníku Silk Way Rally nejdelší (786 km). Cestou z bivaku na start speciálky musely posádky nejprve zdolat 430 kilometrů spojovacího úseku. Rychlostní zkouška dlouhá 327 km zavedla soutěžní stroje nejprve do prvních dun. Následně trať směrem k cíli zrychlovala. Menu osmé etapy bylo pestré. Organizátoři namixovali pouštní úseky s vyschlými řečišti, roklinami, kaňony i stepními pasážemi.

Po úvodních dvou dějstvích v ruské tajze a mongolských stepích vedl Sergej Vjazovič (MAZ) s více než 16minutovým náskokem před nejrychlejším z trojice konkurenčních Kamazů.

„Bude záležet na podmínkách během tří závěrečných etap. Jsme tu proto, abychom otestovali náš nový kamion. Proto pojedeme v každá situaci na hraně, abychom viděli, jestli má nějaké slabiny. I v Číně do toho půjdeme naplno, protože dosud se nám tato taktika vyplácí,“ sliboval Sergej Vjazovič po sobotní spojovací etapě, při které se nezávodilo a karavana soutěže překročila mongolsko-čínskou hranici.

Sergej Vjazovič, Silk Way Rally 2019
Sergej Vjazovič/Anton Zaporoščenko/Andrej Žigulin, MAZ 6440RR, MAZ-Sportauto. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

Zmíněna strategie přestala Sergeji Vjazovičovi, Antonu Zaporoščenkovi a Andreji Žigulinovi fungovat v písku pouště Gobi. Na 33. kilometru šli Bělorusové s „kapotnikem“ při zdolávání jedné z dun přes střechu. Vůz přistál na kolech a chvíli se zdálo, že bude schopen pokračovat. Po dvou stech metrech se však zastavil.

Posádka se vydala na obhlídku škod. Výsledkem nechtěného kotrmelce byla značně pochroumaná nástavba a pomačkaná střecha kabiny rudého kamionu. Zásadní však bylo poškození ochranného rámu. Šéf týmu MAZ-Sportauto se vrátil na start měřeného úseku a ze soutěže odstoupil.

„Při přejíždění duny jsem viděl Vjazoviče stojícího vlevo. Zdálo se, že posádka je v pořádku a nevšiml jsem si ani žádného poškození kamionu,“ popsal Anton Šibalov. „Pokračovali jsme svou cestou, aniž bychom riskovali. Duny byly mnohem prudší než v předchozích letech. Předek vozu trefil každý hřeben, než se přes dunu přehoupl. Naštěstí jsme nemuseli zastavovat.”

Anton Šibalov, Silk Way Rally 2019
Anton Šibalov/Dmitrij Nikitin/Ivan Tatarinov, Kamaz 43509, Kamaz-Master. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

První tři místa v hodnocení rychlostní zkoušky i v průběžné klasifikaci nyní patří Kamazům. První etapové vítězství získali Anton Šibalov, Dmitrij Nikitin a Ivan Tatarinov. Dnes byli o více než osm minut rychlejší než posádky Ajrata Mardějeva a Andreje Karginova, jehož limitovaly problémy s řízením.

V celkovém součtu má Šibalov před Karginovem k dobru téměř 16 minut.

Martin van den Brink, Silk Way Rally 2019
Martin van den Brink/Wouter de Graaff/Mitchel van den Brink, Renault CBH 385, Mammoet Rallysport. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

Martin van den Brink s Renaultem se posunul na čtvrté místo celkově. Na průjezd speciálkou potřeboval Nizozemec téměř o tři čtvrtě hodiny více než Šibalov a jeho odstup od třetího Mardějeva narostl z 20 na 55 minut.

Lépe než jezdec týmu Mammoet Rallysport si dnes počínali Alexej Višněvskij a Alexandr Vasiljevskij. Piloti trambusových Mazů si připsali čtvrtý, resp. pátý čas. Po technických problémech v průběhu prvního týdne soutěže však figurují s více než čtyřhodinovou ztrátou na šesté a sedmé pozici absolutně.

Předposlední etapa Silk Way Rally 2019 zavede v pondělí 15. července soutěžící z Che-lan-šanu do Ťia-jü-kuan. Rychlostní zkouška dlouhá 290 kilometrů nabídne znovu kombinaci dun, písečných úseků a rychlejších šotolinových tratí.

Silk Way Rally 2019
KAMIONY
Průběžné pořadí po 8. etapě
1.Šibalov / Nikitin / TatarinovKamaz 4350919:21:57
2.Karginov / Mokjejev / MalkovKamaz 43509+15:56
3.Mardějev / Svistunov / KreněvKamaz 43509+25:04
4.Van den Brink / De Graaff / Van den BrinkRenault CBH 385+1:20:23
5.Kuprijanov / Kuprijanov / GaljautdinovKamaz 4326+1:31:56
6.Višněvskij / Haranin / NěvěrovičMAZ 5309RR+4:07:37
7.Vasiljevskij / Novikov / MuriljevMAZ 5309RR+4:24:50
Akce DAKARMANIA výhodně

Mohlo by vás zajímat

Sébastien Loeb, Rallye Monte Carlo 2020

Loeba láká návrat na Dakar. Ve hře je Toyota

Rally Dakar zůstává pro Sébastiena Loeba otevřenou kapitolou. Do své sbírky trofejí by rád přidal i pohár pro vítěze nejslavnější maratonské rally světa.

Více...
Carlos Sainz, Dakar 2020

Buginy jako možná cesta do hybridní dakarské budoucnosti

Buginy s hybridními motory? Díky své konfiguraci a hmotnosti se mohou stát vhodnou platformou pro společnosti, které se chtějí vydat alternativní cestou.

Více...
Dakarspeed DKR3

Amerika na podvozku ze Sedlčan

Dakarspeed představil nový soutěžní kamion. Přestože se jedná o velmi unikátní stroj, konstruktér Martijn van Rooij využil i některé osvědčené komponenty.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu