Silk Way: Vjazovič havaroval. V čele tři Kamazy

Rubrika: Kamiony, Silk Way Rally  
/ Aktualizováno:
Anton Šibalov, Silk Way Rally 2019

První čínská etapa Silk Way Rally 2019 měla zásadní vliv na průběh závodu v kategorii kamionů. Dosud vedoucí Sergej Vjazovič s Mazem neodolal tlaku ze strany Kamazů a havaroval. Bělorus dnešní speciálku nedokončil.

Nedělní etapa z Bayinbaolige do Che-lan-šanu byla z letošního ročníku Silk Way Rally nejdelší (786 km). Cestou z bivaku na start speciálky musely posádky nejprve zdolat 430 kilometrů spojovacího úseku. Rychlostní zkouška dlouhá 327 km zavedla soutěžní stroje nejprve do prvních dun. Následně trať směrem k cíli zrychlovala. Menu osmé etapy bylo pestré. Organizátoři namixovali pouštní úseky s vyschlými řečišti, roklinami, kaňony i stepními pasážemi.

Po úvodních dvou dějstvích v ruské tajze a mongolských stepích vedl Sergej Vjazovič (MAZ) s více než 16minutovým náskokem před nejrychlejším z trojice konkurenčních Kamazů.

„Bude záležet na podmínkách během tří závěrečných etap. Jsme tu proto, abychom otestovali náš nový kamion. Proto pojedeme v každá situaci na hraně, abychom viděli, jestli má nějaké slabiny. I v Číně do toho půjdeme naplno, protože dosud se nám tato taktika vyplácí,“ sliboval Sergej Vjazovič po sobotní spojovací etapě, při které se nezávodilo a karavana soutěže překročila mongolsko-čínskou hranici.

Sergej Vjazovič, Silk Way Rally 2019
Sergej Vjazovič/Anton Zaporoščenko/Andrej Žigulin, MAZ 6440RR, MAZ-Sportauto. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

Zmíněna strategie přestala Sergeji Vjazovičovi, Antonu Zaporoščenkovi a Andreji Žigulinovi fungovat v písku pouště Gobi. Na 33. kilometru šli Bělorusové s „kapotnikem“ při zdolávání jedné z dun přes střechu. Vůz přistál na kolech a chvíli se zdálo, že bude schopen pokračovat. Po dvou stech metrech se však zastavil.

Posádka se vydala na obhlídku škod. Výsledkem nechtěného kotrmelce byla značně pochroumaná nástavba a pomačkaná střecha kabiny rudého kamionu. Zásadní však bylo poškození ochranného rámu. Šéf týmu MAZ-Sportauto se vrátil na start měřeného úseku a ze soutěže odstoupil.

„Při přejíždění duny jsem viděl Vjazoviče stojícího vlevo. Zdálo se, že posádka je v pořádku a nevšiml jsem si ani žádného poškození kamionu,“ popsal Anton Šibalov. „Pokračovali jsme svou cestou, aniž bychom riskovali. Duny byly mnohem prudší než v předchozích letech. Předek vozu trefil každý hřeben, než se přes dunu přehoupl. Naštěstí jsme nemuseli zastavovat.”

Anton Šibalov, Silk Way Rally 2019
Anton Šibalov/Dmitrij Nikitin/Ivan Tatarinov, Kamaz 43509, Kamaz-Master. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

První tři místa v hodnocení rychlostní zkoušky i v průběžné klasifikaci nyní patří Kamazům. První etapové vítězství získali Anton Šibalov, Dmitrij Nikitin a Ivan Tatarinov. Dnes byli o více než osm minut rychlejší než posádky Ajrata Mardějeva a Andreje Karginova, jehož limitovaly problémy s řízením.

V celkovém součtu má Šibalov před Karginovem k dobru téměř 16 minut.

Martin van den Brink, Silk Way Rally 2019
Martin van den Brink/Wouter de Graaff/Mitchel van den Brink, Renault CBH 385, Mammoet Rallysport. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

Martin van den Brink s Renaultem se posunul na čtvrté místo celkově. Na průjezd speciálkou potřeboval Nizozemec téměř o tři čtvrtě hodiny více než Šibalov a jeho odstup od třetího Mardějeva narostl z 20 na 55 minut.

Lépe než jezdec týmu Mammoet Rallysport si dnes počínali Alexej Višněvskij a Alexandr Vasiljevskij. Piloti trambusových Mazů si připsali čtvrtý, resp. pátý čas. Po technických problémech v průběhu prvního týdne soutěže však figurují s více než čtyřhodinovou ztrátou na šesté a sedmé pozici absolutně.

Předposlední etapa Silk Way Rally 2019 zavede v pondělí 15. července soutěžící z Che-lan-šanu do Ťia-jü-kuan. Rychlostní zkouška dlouhá 290 kilometrů nabídne znovu kombinaci dun, písečných úseků a rychlejších šotolinových tratí.

Silk Way Rally 2019
KAMIONY
Průběžné pořadí po 8. etapě
1.Šibalov / Nikitin / TatarinovKamaz 4350919:21:57
2.Karginov / Mokjejev / MalkovKamaz 43509+15:56
3.Mardějev / Svistunov / KreněvKamaz 43509+25:04
4.Van den Brink / De Graaff / Van den BrinkRenault CBH 385+1:20:23
5.Kuprijanov / Kuprijanov / GaljautdinovKamaz 4326+1:31:56
6.Višněvskij / Haranin / NěvěrovičMAZ 5309RR+4:07:37
7.Vasiljevskij / Novikov / MuriljevMAZ 5309RR+4:24:50
Právní služby od A po Ž

Mohlo by vás zajímat

Fernando Alonso, Lichtenburg 2019

Alonsova divoká premiéra: Kotrmelec i slibné časy

Cross-country rally Fernanda Alonsa napoprvé vůbec nešetřila. Při rally Lichtenburg 400 se bývalý mistr světa F1 blýskl, ale dostal také nováčkovskou lekci.

Více...
Fernando Alonso & Marc Coma, Lichtenburg 2019

Fernando Alonso s Marcem Comou. A rovnou naostro

Fernando Alonso a Marc Coma vstoupili do své první společné rally velmi dobře. Při Lichtenburg 400 vybojovali třetí místo v kvalifikačním závodě.

Více...
Khalid Al Qassimi, Abu Dhabi Desert Challenge 2019

Jordan Baja: Vítaným zpestřením Al Qassimi s Peugeotem

Trojice závodníků usilujících o titul a Khalid Al Qassimi, to jsou hlavní favorité jordánské baji, která je poprvé součástí světového poháru FIA.

Více...

Napište komentář:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

Mobile Sliding Menu