Silk Way: Anton Šibalov si upevnil vedení

Posádka Antona Šibalova s Kamazem vyhrála druhou etapu v řadě a zvýšila svůj náskok na čele průběžného hodnocení kamionů. Před závěrečným dnem devátého ročníku Silk Way Rally patří vozům Kamaz první tři místa.

Devátá etapa Silk Way Rally 2019 vedla z Che-lan-šanu do Ťia-jü-kuanu a měřila 501 kilometrů. Z nich se 290 jelo v rámci rychlostní zkoušky, která účastníky znovu zavedla do dun, ale bojovalo se i na rychlejších šotolinových tratích. Teplota vzduchu stoupala v poušti Gobi až ke 40 stupňům Celsia.

Anton Šibalov, Dmitrij Nikitin a Ivan Tatarinov byli o osm minut a 52 sekund rychlejší než obhájce loňského vítězství Andrej Karginov. Třetí příčku obsadil Ajrat Mardějev, který je se dvěma triumfy rekordmanem dosavadní krátké historie SWR.

„Nebyla to právě jednoduchá rychlostní zkouška. Prakticky celý den duny nebo otevřená krajina bez cest plná jam, kamení a velice tvrdé velbloudí trávy,“ popsal Anton Šibalov. „Nasadili jsme dobré tempo, ale nikdy jsem neměl pocit, že bych riskoval. Úkolem bylo jet opatrně a překonat všechny nástrahy tak efektivně, jak jen to bude možné. A to se nám evidentně podařilo, protože nejrychlejší auta nejsou daleko před námi. Důležité je dojet až do cíle. Do vedení jsme se na Silk Way dostali nečekaně, ale takové už jsou dálkové rally. Musíte se při nich stoprocentně soustředit až do příjezdu k cílové rampě. I na spojovacím úseku poslední etapy můžete přijít o výsledek. Bojuje se do úplného konce.“

Ajrat Mardějev/Dmitrij Svistunov/Sergej Kreněv, Kamaz 43509, Kamaz-Master. Silk Way Rally 2019. © SWR Media

Ve stejném pořadí jsou jezdci Kamazu seřazeni na nejvyšších příčkách také v průběžné klasifikaci. Odstup druhého Karginova se zvětšil na více než 24 minut, Mardějev kryje svým kolegům záda ze třetí pozice.

Čtvrtým časem na pondělní speciálce potvrdil Martin van den Brink s Renaultem čtvrtou příčku celkově. Jezdec týmu Mammoet Rallysport byl o více než 34 minut pomalejší než vítězný Šibalov a v celkovém součtu narostlo Nizozemcovo manko už téměř ke dvěma hodinám.

S problémy se dnes potýkal Sergej Kuprijanov, jehož Kamaz používá jako palivo směs nafty a zemního plynu. Rus ztratil dvě hodiny 21 minut, nicméně s ohledem na odstup dalších posádek udržel páté místo absolutně.

V úterý 16. července dorazí účastníci Silk Way Rally 2019 do cíle v čínském Tun-chuangu. Ještě před tím však budou muset cestou z Ťia-jü-kuanu zdolat rychlostní zkoušku dlouhou 255 kilometrů. Po techničtějším úvodu v horách bude následovat rychlejší závěrečná polovina.

Silk Way Rally 2019
KAMIONY
Průběžné pořadí po 9. etapě
1. Šibalov / Nikitin / Tatarinov Kamaz 43509 23:25:12
2. Karginov / Mokjejev / Malkov Kamaz 43509 +24:48
3. Mardějev / Svistunov / Kreněv Kamaz 43509 +37:29
4. Van den Brink / De Graaff / Van den Brink Renault CBH 385 +1:55:05
5. Kuprijanov / Kuprijanov / Galjautdinov Kamaz 4326 +3:53:33
6. Vasiljevskij / Novikov / Muriljev MAZ 5309RR +5:03:11
Exit mobile version